پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیشرفت 70درصدی پروژه نیروگاه زباله سوز ساری

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل از  مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، سید لطف الله کریمی به تعهد شهرداری ساری به شهروندان مرکز مازندران برای راه‌اندازی نیروگاه 450 تنی زباله‌سوز ساری اشاره کرد و گفت: پروژه از پیشرفت فیزیکی 70 درصدی در یکسال اخیر برخوردار بوده و بنا به تاکید عباس رجبی شهردار ساری، مراحل اجرایی ساخت آن به عنوان مهم ترین پروژه شهرداری ساری در مرکز مازندران تسریع و روند رو به رشد گرفته است.

وی اعلام کرد : دومین سازه فلزی با سه دودکش فلزی 60 متری در نیروگاه زباله سوز 450 تنی شهرداری ساری بزودی نصب خواهد شد.

معاون حمل و نقل و امور زیر بنایی شهرداری ساری در توضیح این خبر گفت: این دودکش که مطابق استاندارد زیست محیطی تعریف شده از پنج قسمت 12 متری تشکیل شده است که دود حاصل از سوخت زباله را خارج می کند.

کریمی در شرح گزارش پیشرفت فیزیکی نیروگاه زباله سوز ساری در ماه شهریور، به نصب پارت اول لوله های دودکش اشاره کرد و افزود:  هر 3 تا 5 روز یک پارت 12 متری شامل سه قطعه لوله و دودکش و ملحقات آن نصب خواهد شد ضمن آنکه دو دستگاه اسیداسکرابر برای کاهش درصد آلودگی دود خروجی نصب شده است، یک دستگاه دیگر نیز در حال مونتاز شدن است. همچنین قطعات الحاقی دو دستگاه اسیداسکرابر نصب شده در حال مونتاز شدن است.

وی عملیات اجرایی مخازن آب 1000  متر مکعبی بتنی را دارای سرعت خوب برشمرد و ادامه داد: بتن ریزی فوندانسیون دومین مخزن انجام شده و آرماتوربندی و قالب بندی دیواره های آنها نیز در حال انجام است.

کریمی تصریح کرد: عملیات اجرایی محوطه سازی و سالنهای تفکیک و ساختمان های اداری با افزایش اکیپ های اجرایی با روند مناسبی در حال انجام است.

معاون حمل و نقل و امور زیر بنایی شهرداری ساری از پیگیری کارشناسان شهرداری برای به حداقل رساندن هزینه طرح برق رسانی با هماهنگی کارشناسان شرکت توزیع برق خبر داد که در حال نهایی شدن است و گفت: با توجه به اعلام آمادگی مدیریت توزیع برق مبنی بر انجام برق رسانی به زباله سوز مکاتبات لازم در خصوص اعلام کتبی مبلغ پیشنهادی انجام و در حال پیگیری جهت انعقاد قرارداد می باشد.

وی افزود: موافقت استفاده از راه سرویس کانال آب زراعی جهت تردد اختصاصی به نیروگاه زباله سوز از مدیریت آب منطقه ای استان اخذ شده و بهسازی راه مذکور در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

به گفته کریمی طرح مخازن ذخیره آب نهایی شده و شهرداری در حال مذاکره و توافق نحوه اجرا با شرکت شریک tts  است.

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری ساری خاطر نشان کرد: نیروگاه زباله سوز ساری از مهر 98 تاکنون از 30 درصد پیشرفت فیزیکی با پشتیبانی و پیگیری های مجدانه مدیریت جدید شهرداری ساری به 70 درصد رسیده است.

گالری تصاویر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.