پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نیازی به اعزام بیماران به خارج از کشور نداریم

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعباس موسوی پیش ازظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز پزشک و داروساز و شهدای بزرگ پزشک مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالن قلم ضمن تشکر و قدردانی از همراهی استاندار مازندران در ایام کرونا، گفت: در ماه‌های اخیر دستگاه‌های مختلف با ما همکاری کردند که یک تیم سلامت شدیم و سبب شده که احساس تنهایی نکنیم.

موسوی با بیان اینکه مراسم امسال روز پزشک دو تفاوت ویژه دارد، ادامه داد: یکی از تفاوت اساسی با مراسم امروز با گذشته یکی تقارن با محرم است که با توجه به بیماری کرونا یک روز پزشک محرمی و عاشورایی هستیم و دیگری در محضر شهدای پزشک که تمام هستی خود را در سلامت جامعه دادند، هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه جامعه پزشکی از افتخارات جمهوری اسلامی است، گفت: امروزه فاصله ما در حوزه سلامت با دنیا بسیار کم است و کمتر بیماری که نیازمند اعزام به کشورهای دیگر باشیم.

وی به ایثارگری پزشکان در بیماری کرونا اشاره کرد و ادامه داد: در چند ماه اخیر به دلیل شیوع کرونا فعالیت جامعه پزشکی بیشتر شده است نشان داد که جامعه پزشکی ایران یک جامعه ایثارگر می‌باشند و به قسم خود پایبند هستند.

موسوی خاطر نشان کرد: کادر بهداشتی و درمان برای سلامت جامعه و ارتقای سلامت هیچ محدودیتی قائل نیستند و همه هستی خود که جانشان است در طلب اخلاص تقدیم می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه ما سرمایه‌های بزرگی را از دست دادیم، گفت: پزشکان سرمایه بزرگ جامعه هستند که جبران کردن آنها ممکن نیست.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: مردم پیشگیری را جدی بگیرند تا روند بیماری کاهش پیدا کند وشاهد از دست دادن جامعه فرهیخته خود نباشیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران نیز با بیان اینکه جامعه ما قدردان زحمات پزشکان است، گفت: در ماه‌های اخیر شاهد فداکاری جامعه در کنترل و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا هستیم که در قالب ستاد کرونا آن را مدیریت می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای این ایام ورود مقوله شهادت به حوزه سلامت است، گفت: در حال حاضر افراد زیادی از حوزه سلامت به خیل شهدا پیوستند و تاج افتخار و کرامت بر سر آنها نهاده شده است که باید مقام شهدا را قدر بدانیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی افزود: باید ارزش‌های شهادت را در حوزه سلامت پر رنگ تر کنیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی را جدی تر بگیریم.

کد خبر 5007148
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.