پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۵۰۰ تخت بیمارستانی طی دوران کرونا در مازندران راه اندازی شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان پیش ازظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز پزشک و تقدیر از شهدای مدافع سلامت باتقدیر از ایثارگری و رشادت جامعه پزشکی برای مقابله و مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: مهمترین عاملی که کمک کرده جایگاه بالا و مدیریت پزشکی بوده است.

وی داشتن پیوست اجتماعی و اجتماعی کردن محور سلامت را امری مهم دانست و گفت: در تمام روستاها و پایگاه‌های مقاومت قرارگاه‌هایی برای مقابله با کرونا تبدیل شده است.

استاندار مازندران با اشاره به وجود حدود پنج هزار تخت بیمارستانی در استان گفت: در ایام کرونا ۵۰۰ تخت جدید بیمارستان به ظرفیت پزشکی در استان اضافه شده است و در مجموع ۷۰ درصد تخت‌ها را برای بستری بیماران کرونایی تخصیص داده‌ایم.

استاندار مازندارن همچنین از تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دوره کرونا برای تأمین زیرساخت، نیروی انسانی، تأمین و تجهیز مراکز درمانی خبر داد و گفت: در این مدت ۸۰۰ نیرو در قالب قراردادی و شرکتی وارد حوزه درمانی استان شدند.

وی با اظهار اینکه بیمارستان‌های بهشهر، فاز جدید بیمارستان امام خمینی آمل، ساختمان ۱۷ شهریور، اورژانس امام خمینی ساری و ایزوله منفی نوشهر وارد چرخه فعالیت شد، افزود: ساختمان شماره ۲ رازی نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.

استاندار مازندران ادامه داد: در سفر اخیر معاون رئیس جمهور به استان برای بیمارستان ۳۷۰ تختخوابی ماهفروجک، بیمارستان تنکابن و رازی تأمین اعتبار شده است.

۱۸ شهید مدافع سلامت در دوران مقابله با کرونا در مازندران تقدیم شده است.

کد خبر 5007109
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.