پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صرف هزینه مراسم چهلم پدر شهید فدائیان برای مشارکت در کمک مومنانه + عکس

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، مرحوم حاج جعفر فدائیان پیرمردی که سال‌ها مردانگی را در حق مردم منطقه هادی‌شهر تمام کرد، در دوران هشت ساله دفاع مقدس مرد اول منطقه هادی‌شهر در جمع‌آوری کمک‌های مردمی در هادی‌شهر و روستاهای تابع آن بوده است.

وی در طول حیات خود با حمایت‌های مالی خود و مردم شهیدپرور هادی‌شهر کمک شایانی به پشتیبانی رزمندگان انقلاب اسلامی کرد، حاج جعفر فدائیان فرزند رشید خود را در راه دفاع از وطن و اسلام تقدیم  کرد.

شهید محمدتقی فدائیان فرزند سرافراز مرحوم حاج جعفر فدائیان به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفت و خود را آماده نبرد با دشمنان اسلام کرد.

وی در تاریخ ۲۴ آذر ۱۳۵۹ در سومار به درج رفیع شهادت نائل آمد و اولین شهید هادی‌شهری هشت سال دفاع مقدس نام گرفت.

مرحوم حاج جعفر فدائیان پس از پیروزی هشت سال دفاع مقدس، همواره در حمایت از زیرساخت‌های امور فرهنگی و مذهبی پیش گام بود و بخش قابل توجهی از اموال خود را صرف این امور کرد.

 

وی بخش زیادی از هزینه احداث مسجد جامع هادی‌شهر که مکان کنونی مصلی نماز جمعه این شهر است را متقبل شد.

حاج جعفر فدائیان مرد نام آشنای هادی‌شهر و خیر همیشه پیش‌گام امور فرهنگی و اعتقادی هادی‌شهر، پس از ماه ها تحمل بیماری در سن ۹۵ سالگی در ۱۴ تیر ۱۳۹۹ درگذشت.

به گزارش فارس؛ خانواده وی راه پدر خود را ادامه داده و به مناسبت چهلمین روز درگذشت این بزرگ‌مرد خیر، ۷۰ بسته کمک معیشتی به نیازمندان هادی‌شهر اهدا کردند.

 /۳۱۴۱/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.