پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دشمن‌شناسی ویژگی بارز خبرنگار در تراز انقلاب است/نیازمند جبهه مقاومت رسانه‌ای هستیم

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیاوش مسلمی در همایش تجلیل از خبرنگاران به مناسبت ۱۷ مرداد در سپاه کربلا با تبریک به خبرنگاران اظهار کرد: امروز رسانه‌های خبری شکل دهنده آرا،  نظرات مردم و حتی قشر نخبه جامعه هستند و تاثیراتی که خبرنگار در جامعه دارد بی‌بدیل است.
   
وی با بیان اینکه امروز از جنگ سخت گذر کرده‌ایم و رسانه‌ها ارکان قدرت نرم نظام هستند، افزود:
در تمام مکاتب بشری در قرن جدید بر همگان ثابت شده رسانه قدرت تاثیرگذار و ارکان قدرت نرم جامعه است.

فرمانده سپاه کربلا بیان کرد: برای هر دولت‌مردی و حاکمیتی که بخواهد در نظام بین‌الملل و افکار عمومی حرفی داشته باشد باید دارای یک رسانه هوشمند باشد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید در حوزه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در حوزه شناخت جریانات فرهنگی باید دارای بصیرت باشد، خاطرنشان کرد: یکی از ملزومات اینکه خبرنگار در تراز انقلاب اسلامی باشد، شناخت درست دشمن است.
 
فرمانده سپاه کربلا بیان کرد: شما که برای انقلاب قلم می‌زنید در حال جهاد هستید، هر جا در مقابل دشمن کار می‌کنید جهاد است چه در بحث فرهنگی و چه اجتماعی و سلامت.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: خبرنگاری که نقاد و مطالبه‌گر نباشد خبرنگار نیست، اما مطالبه‌گری که آرمان‌های انقلاب اسلامی در درون آن نهفته باشد و اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف باشد در دل مردم می‌نشیند.

همچنین حجت‌الاسلام غلامحسن تسخیری مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: قطعا امروز دنیا محتاج خبرنگاران و رسانه‌ها بوده و نقش موثر این قشر عظیم امروز زبانزد است،  چه دوستان چه دشمنان می‌دانند که امروز رسانه قدرت یک ملت است.

وی با بیان اینکه رسانه قدرت، ملی ماست هر کسی در این شرایط از این مجموعه غفلت کرد بازنده میدان است، افزود: دشمنان امروز به جنگ ملت‌ها آمدند، با این وجود که در جنگ با ملت‌ها با سلاح نظامی نیامدند به این نتیجه رسیدند که باید جنگ ادراکی کنند که با رسانه محقق می‌شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با اشاره به اینکه برای دشمنی که به جنگ درک‌ها آمده برای مقابله با آن باید تحول در رسانه به‌وجود بیاوریم، بیان کرد: اگر رسانه سنتی باشد و مدرن نباشد در این جنگ،رسانه‌ای که می‌خواهد به شکل سنتی عمل کند، بازنده است.

وی با بیان اینکه امروز بیش از جبهه مقاومت نظامی نیازمند به یک جبهه مقاومت رسانه‌ای هستیم، یاد آور شد: حضرت زینب کبری (ع) نقش یک رسانه فعال داشت که حادثه کربلا در کربلا نماند و دو جبهه مقاومت در بعد نظامی در بعد رسانه‌ای در حادثه کربلا وجود داشت.

تسخیری خاطرنشان کرد: امروز جبهه مقاومت نقش خود را در دفاع نظامی از کیان اسلام  دارد و خبرنگاران نقش موثر در انعکاس دستاوردهای جبهه مقاومت دارند.

به گزارش فارس در پایان این نشست از خبرنگاران برتر در حوزه سپاه کربلا تجلیل شد.

 /۸۶۰۴۱/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.