پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح علمرانه نخستین مدرسه بارداری کشور در بابلسر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر،  طاهر صالحیان خالق طرح اولین مدرسه بارداری کشور در موسسه شوق مادری با تاکید بر اهمیت آموزش کودکان قبل از دوسالگی اظهار کرد: مادران تربیت فرزندان خود را از دو سالگی آغاز می‌کنند در صورتی که شخصیت کودک و جنین،  قبل و حین بارداری شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این طرح مادران چهار ماه قبل از بارداری تا دو سالگی کودک برای بهبود کیفیت جنین و افزایش ضریب هوشی نسل بعد کشور ، آموزش‌هایی در زمینه روانشناسی، مامایی ، تغذیه، موسیقی ، فن بیان و ورزش بارداری را فرا می‌گیرند.

خالق این طرح با تاکید بر اشتغال‌آفرینی برای دانشجویان در حین تحصیل گفت: امروز یکی از معضلاتی که در جامعه وجود دارد بحث اشتغال جامعه علمی ما است که دانشجویان ما در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند اما انگیزه‌ای برای اشتغال آنان وجود ندارد و ظرفیت پذیرش دانشجو دانشگاه‌ها با پذیرش اشتغال مطابقت ندارد.

وی با اشاره به بخش علمرانه طرح شوق مادری گفت: جوانان ما به دو دسته محصل و غیر محصل تقسیم می‌شوند، آن‌ها که محصل نیستند مادرشان به شوق مادری مراجعه می‌کنند و مهارت های زندگی و فرزند پروری را می‌آموزند و فرزند هم مهارت‌های زندگی را را فرا می‌گیرد و سهام برای آن‌ها خریداری می‌شود.

صالحیان اضافه کرد: آن‌ها که در حال تحصیل هستند، می‌توانند با شرکت در کلاس‌های شوق مادری از وام اشتغال‌زایی بهره‌مند شوند و با آن وام برایشان سرمایه‌گذاری کرد و با سود سهام وام پس بدهند.

خالق طرح علمرانه تصریح کرد: این بخش علمرانه طرح شوق مادری مدرسه بارداری است که در آن از دانشجو حمایت و هدایت صورت خواهد گرفت که دانشجویان برای تحصیل علمرانه می‌گیرند و برای انجام طرح‌ها و پروژه‌های تحصیلی دغدغه مالی نخواهند داشت.

وی با تاکید بر اهمیت استقلال مالی دانشحویان گفت: دانشجویان با استقلال مالی علاوه بر نگاه روشن‌تر بر آینده از پوشاک و لوازم مختلف بیشتری استفاده خواهند کرد که باعث افزایش سطح تولید و اشتغال در جامعه خواهد شد.

خالق این ایده گفت: اقتصاد کشور در دست افراد خاص جامعه بلوکه شده است و وارد چرخه اقتصادی نمی‌شوند، اگر پول در دست افراد بیشتری باشد باعث رونق چرخه تولید و اشتغال‌زایی بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به استقلال مالی مادران در طرح شوق مادری بیان کرد: در طرح شوق مادری به این نتیجه رسیدیم که مادرها و فرزندان نمی‌توانند کار کنند بنابراین پول برای آن‌ها باید کار کند  ما یک خیر را متقاعد کردیم به نام مادرها در بورس و شرکت‌های مختلف سرمایه‌گذاری کند و سود حاصل از آن را برای مادر و فرزند صرف کنیم .

خالق این طرح جدید ابراز کرد: مادر با سود سهام شروع می‌کند به بازپرداخت پول خیر تا خیر بتواند برای مادران دیگر هم سرمایه‌گذاری کند، نبض اقتصاد کشور بر دستان بانوان قرار دارد و یکی از دلایل تنش‌های زناشویی مسائل مالی است ، وقتی مادر به استقلال مالی برسد بخش عظمی از آن رفع خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت ورشکستگی شرکت سرمایه‌گذاری شده چه اتفاقی می‌افتد؟ گفت: خیر بخاطر اینکه این پول را برای کار خیر اهدا کرده است و به دنبال سود نمی‌باشد، درصورت ورشکستی ضررش را به جان خواهد خرید و مادر هیچ‌گونه تعهدی در این قبال نخواهد داشت.

صالحیان در پاسخ به این سوال که مادر در قبال استقلال مالی باید چه اقداماتی کند، گفت: مادر فقط باید وظایف مادرانه خود را بدرستی انجام دهد و حقوق بگیرد،  در طرح شوق مادری قرار است قبل از به دنیا آمدن فرزند برایش سرمایه‌گذاری شود و پس از تولد برایش حساب مالی ایجاد شود تا مادر دغدغه‌ای در قبال وظایف مادری و آینده فرزند خود نداشته باشد.

 /۸۶۰۴۸/غ


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.