پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| قطعی شدن رای پرونده بزرگ‌ترین معدن‌خواری مازندران/ ارسال پرونده برداشت شن و ماسه برای اجرا به دادسرای آمل

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران،مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «تخلف و عدم توجه به قوانین زیست‌محیطی معادن شن‌و‌ماسه آمل» در سامانه فارس من خواستار پیگیری این سوژه از سوی خبرنگاران خبرگزاری فارس مازندران شدند.

آنان در این باره عنوان کردند؛ برداشت‌های غیرمجاز و غیر فنی از معادن از سوی بعضی معادن شن و ماسه در حریم رودخانه و کوه‌ها نشان از عدم نظارت به موقع و دقیق مدیران صنعت و معدن و منابع طبیعی بر این امور است که این امر باعث خسارات جدی به منابع طبیعی و محیط زیست شده است.
اداره کل صنعت و معدن در این موارد بسیار ضعیف و ناتوان عمل کرده و این امر باعث شده بعضی از سودجویان به حریم بیت‌المال دست درازی کنند و این موارد باعث شده شاهد بی سروسامانی در برداشت‌های غیر مجاز درحوزه شن و ماسه و موجب تخریب منابع طبیعی باشیم.

خبرنگار فارس در ابتدا برای پیگیری این سوژه از رئیس سازمان صنعت؛ معدن و تجارت مازندران پیگیر شد. که قوانلو در این باره گفت: برخورد با برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه سخت‌گیرانه‌ است/ خلع‌ید در انتظار برداشت‌کنندگان غیرمجاز ( بیشتر اینجا بخوانید)

برداشت‌های غیرمجاز و غیرفنی از معادن از سوی بعضی معادن شن و ماسه در حریم رودخانه و کوه‌ها تبدیل به سریال ادامه‌داری شده که موجب شده شاهد بی‌سروسامانی در برداشت‌های غیرمجاز در حوزه شن و ماسه و موجب تخریب منابع طبیعی باشیم؛ امروز یک  منبع آگاه طی گفت‌وگویی از بسته شدن پرونده بزرگترین معدن‌خواری نیم قرن گذشته مازندران در منطقه «شاه‌زید» آمل خبر داد و گفت:  با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه کربلای مازندران دوباره رسیدگی شد و در نهایت این متخلف به پرداخت ۱۰۳ میلیارد تومان جریمه نقدی،۷۴ ضربه شلاق، منع اشتغال به هر گونه فعالیت مرتبط با معدن به مدت ۲ سال و انتشار حکم محکومیت قضایی به عنوان مجازات تکمیلی محکوم شد.

در این باره حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران درباره آخرین وضعیت پرونده برداشت‌های بی‌رویه شن و ماسه در آمل با تأیید خبر منتشر شده درباره قطع دست بزرگترین معدن‌خوار مازندران با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در اطلاعات سپاه کربلا اظهار کرد: این پرونده رسیدگی شده و رای این پرونده قطعی شده و برای اجرا به دادسرای آمل ارسال شده است.

 /۸۶۰۳۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.