پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آزادسازی ۱۵ هزار مترمربع از حریم رودخانه سیاهرود در قائمشهر

0

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صالح زاده در مراسم تجلیل از خبرنگاران که پس از بازدید از چند پروژه عمرانی شهرداری قائم‌شهر، برگزار شده‌بود، گفت: سیاست شهرداری قائم‌شهر بر این است تا اقدامات زیربنایی و توسعه‌ای که برای آینده ایجاد ارزش کند، انجام دهد و متعاقب آن اشتغال پایدار و درآمد پایدار ایجاد شود.

وی آزادسازی ۱۵ هزار متر مربع از سطح حریم رودخانه سیاهرود را یکی از پروژه‌های مهم شهرستان قائم‌شهر بیان کرد و افزود: ۱۵ هزار متر حریم رودخانه سیاهرود حدفاصل پل سه راه درویش و پل خیابان کارگر قائم‌شهر پس از سال‌ها آزاد شد، که در این راستا از کمک جدی شخص دادستان و حضور و همکاری دستگاه‌های ذیربط و همکاری اهالی منطقه بسیار سپاسگزاریم.

صالح زاده در خصوص این پروژه توضیح داد: این منطقه یکی از مناطق کمتر توسعه یافته شهرستان محسوب می‌شود که اجرای این پروژه منطقه را به سمت توسعه گردشگری فعال کرده و موجب رونق اقتصادی آن خواهد شد.

شهردار قائمشهر با بیان اینکه به مردم ساکن در این مسیر تسهیلات می‌دهیم، افزود: برای انجام دیوار کشی‌ها، تأسیس سرویس‌های بهداشتی و تسهیل در اخذ پروانه به مردم شریف مسیر پل خیابان کارگر تا پل درویش کمک خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: در قسمت‌هایی از رودخانه سیاهرود عرض این رودخانه به شش متر رسیده بود و علاوه بر تجمع گل و لای، به حریم رودخانه تجاوز هم شده بود و از سوی دیگر در طول سنوات گذشته لایه‌ها و رسوب در دهن و بستر و مسیل رودخانه، مسیر را پر کرده بود اما با اجرای بازگشایی رودخانه سیاهرود دهنه آن بیش از ۲۴ متر بازگشایی شد و ۱۵ متر از هر طرف حریم، ایجاد خواهد شد.

احداث تقاطع غیرهمسطح و زیرگذر مسجد رسول

صالح زاده در حین بازدید از پروژه تقاطع غیر همسطح زیرگذر مسجد رسول گفت: این پروژه با مجوز شورای ترافیک شهرستان و استان و همت شورای اسلامی و شهرداری و دستگاه‌های حفار در هفتم خرداد ماه سال جاری کلنگ زنی شد و بارندگی، سیل و طوفان هم نتوانست جلوی پیشرفت کار را بگیرد و امروز پس از گذشت حدود دو ماه یکهزار و ۲۰۰ متر انتقال آب و انتقال تأسیسات سنگین در مسیر انجام شد و تقریباً بیش از ۶۵ درصد از اجرای پروژه به سرانجام رسید که پیشرفت بسیار خوبی بوده است.

وی از کسبه و خانواده‌های ساکن در اطراف این پروژه تشکر کرد و گفت: اجرای این زیرگذر و تقاطع غیر همسطح علاوه بر ایجاد توسعه منطقه، مشکل ترافیک منطقه کوچکسرا را حل و مشکلات تصادفات و خطرات جانی مردم را کاهش خواهد داد.

شهردار قائمشهر در ادامه خبر داد: جابجایی تأسیسات سنگین و تملک املاک برای ما بسیار مهم بود و اما با این وجود، از ۳۶ متر مسیر پروژه فقط ۹ متر باقیمانده است که امیدواریم به زودی آن را به اتمام برسانیم.

شهردار قائمشهر در ادامه ضمن تقدیر از خدمات صادقانه خبرنگاران در اطلاع رسانی اقدامات شهرداری به شهروندان، عنوان کرد: از نظر ما خبرنگاران قشر زحمتکش جامعه محسوب می‌شوند، ما برای خبرنگاران احترام قائلیم اما در مقابل تخریب، آنهم با اهداف سیاسی به هبچ عنوان کوتاه نخواهیم آمد.

صالح زاده خاطرنشان کرد: شهرداری در طی دو ماه گذشته به اندازه ۳ سال قبل در قائمشهر آسفالت انجام داده است.

هادی فضلی رئیس شورای شهر قائمشهراز اجرای پروژه‌های سال جاری، خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۹۹ پروژه‌های بزرگ ۱۲ گانه شهرداری قائمشهر که در بودجه سال ۹۹ پیش بینی و اعلام شده بود به نوبت در حال اجرا و بهره برداری و یا پیگیری است.

وی بازگشایی و لایروبی حریم رودخانه سیاهرود را به طول ۱۵ هزار متر مربع و احداث فاز اول پارک جنگلی تلار را از پروژه‌های مهم سال ۹۹ عنوان کرد و افزود: احداث زیرگذرها از اهمیت خاصی برخوردارند که احداث ۴ زیرگذر ۱۶ متری اول و دوم، قائم محله و مسجد رسول و عبور دخانیات در برنامه‌های سال جاری پیش‌بینی شده است که باید انجام شود و در حال حاضر زیرگذر مسجد رسول در مراحل پایانی خود قرار داشته و بعد از آن زیرگذر دیگر آغاز خواهد شد.

پارک جنگلی تلار منطقه نمونه گردشگری

مجید عباسی نایب رئیس و عضو شورای اسلامی شهر قائمشهر در جمع خبرنگاران گفت: پارک جنگلی ۱۵۷ هکتاری تلار از مناطق بسیار پر جاذبه و دیدنی شهرستان قائمشهر محسوب می‌شود اما در طی ۴۲ سال گذشته این پارک بدون استفاده به یکی از معضلات شهری تبدیل شده بود.

وی افزود: در سال گذشته قرار شد این پارک با مزایده سالانه ۱۵ میلیون به پیمانکار واگذار شود اما استقبالی وجود نداشت ول در حال حاضر که شهرداری پارک تلار را ساماندهی کرده است پیمانکاران پیشنهاد پرداخت ۱۲ میلیارد تومان در سال را می‌دهند.

عباسی عنوان کرد: این پارک در شورای پنجم با هدف افزایش گردشگری و حوزه توریستی به مدت سه دوره ۱۰ ساله از منابع طبیعی در اختیار شهرداری گذاشته شد.

وی افزود: پارک تلار ظرف مدت ۷۲ روز با ۲۲ مجتمع اقامتی بسیار زیبا و چوبی، پنج کیلومتر پیاده روی سلامت همراه با پله طبیعت و ۱۲ مجموعه پذیرایی در پله‌ها و یک رستوران به متراژ یکهزار متر مربع، خانه‌های چوبی برای اقامت مسافران و گردشگران و همچنین آماده‌سازی پیست موتور چهار چرخ موتور برقی و دوچرخه سواری و موتور برقی به اتمام رسیده است.

عباسی عنوان کرد: با سرمایه گزاران در حال مشاوره و صحبت هستیم تا از فضای جنگلی به شکل خودروهای سافاری استفاده شود همچنین زیپ لاین و باغ وحش از برنامه‌هایی هست که با سرمایه‌گذاران در حال مذاکره هستیم.

عباسی از ریاست منابع طبیعی استان مازندران تشکر کرد و افزود برای اجرای مجموعه پارک جنگلی تلار به هیچ عنوان به منابع طبیعی و محیط زیست آسیبی وارد نشد و به جرأت می‌توانیم بگوییم حتی یک درخت هم بریده نشد.

کد خبر 4996345
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.