پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۴۰ هزار دانش آموز مازندران گوشی هوشمند ندارند

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش، فراگیر کردن آموزش آنلاین در دوران کرونا، را یکی از ابتکارات آموزش و پرورش دانست و یادآور شد: حقیقتاً کسی تصور نمی‌کرد با تعطیلی مدارس پس از کرونا، به زودی این شکل از آموزش توسط آموزش و پرورش همگانی شود که خوشبختانه با تلاش دل بستگان تعلیم و تربیت این کار محقق شد.

وی با اشاره به شیوع احتمالی کرونا در پاییز و تعطیلی آموزش حضوری شهرهای قرمز، تصریح کرد: نمی‌توان توقع داشت در کمتر از یکسال کرونا مرتفع شود و به همین خاطر باید بسترهای لازم را در فضای مجازی، رسانه‌های ارتباط جمعی و صدا و سیما تمهید و اجرایی و عملیاتی کنیم تا در مورد آموزش و تعلیم و تربیت عزیزانمان غافلگیر نشویم، چرا که تعلیم و تربیت فرزندانمان بسیار با اهمیت است و به هیچ وجه نباید تعطیل شود.

استاندار مازندران با اشاره به گزارش مدیرکل آموزش و پرورش استان درخصوص اینکه ۴۰ هزار نفر از دانش آموزان فاقد گوشی هوشمند هستند، تاکید کرد: باید از همه ظرفیت‌ها از سرمایه‌ی مردمی و مشارکت اجتماعی، اتاق بازرگانی و مجمع خیرین و سازمان‌های مردم نهاد جهت کمک و تأمین گوشی‌های هوشمند برای دانش آموزان بی سرپرست استفاده گردد.

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به فاصله اندکی که تا آغاز سال تحصیلی جدید داریم و همچنین ضرورت آموزش مجازی، خاطرنشان کرد: از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها استفاده شود و در رسانه‌های اجتماعی تبلیغات لازم صورت گیرد تا مشارکت مردم، بازاریان و همه کسانی که تمایل دارند در این کار خیر کمک کنند، بهره گیری شود.

وی گفت: از ظرفیت شبکه شاد به عنوان یک رسانه برای حل مشکلات آموزش و پرورش می‌توان استفاده بهینه کرد. حسین زادگان برای آغاز عملیات خرید گوشی‌ها برای دانش آموزان فاقد گوشی تا چند روز آینده، دستورات لازم را صادر نمود.

رئیس شورای آموزش و پرورش مازندران در ادامه به طرح آجر به آجر (تأمین فضاهای آموزشی و تجهیزات لازم) پرداخت و گفت: ما در اجرای این طرح زمانی موفق خواهیم شد که از همه لایه‌ها اعم از ائمه جمعه، بخش خصوصی، اداره کل صمت (اصناف و بازاریان) و رسانه‌ها و مشارکت بیشتر مردم در این طرح کمک بگیریم و برای اجرای این طرح از ظرفیت سمن‌ها و تشکیلات غیردولتی استفاده شود.

استاندار مازندران ضمن قدردانی از همکاری و همراهی صدا و سیما در حوزه‌های مختلف، افزود: همچنین در این جلسه مصوب شد تا صدا و سیما برخی از کلاس‌ها و درس‌ها را از طریق فضای فراگیر رسانه ملی پخش نماید تا دانش آموزانی که امکان بهره مندی از هیچیک از شیوه‌های معمول را ندارند، از این طریق از تعلیم و تربیت و آموزش به موقع برخوردار شوند.

کد خبر 4991970
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.