پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ادامه دردسرهای کرونایی در مازندران/ شناسایی 316 ابتلای جدید و بستری 1825 بیمار کرونایی در استان

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، بیش از ۶ هفته است که مازندرانی‌ها شرایط قرمز کرونایی را تجربه می‌کنند و طی این مدت تعداد موارد ابتلا و بستری روز به روز درحال افزایش بوده به‌طوری‌که چندین برابر شدن آمارها نگرانی‌ها را بیشتر و بیشتر کرده است.

وضعیت قرمز کرونایی درحالی برای دومین بار در استان مازندران تکرار شده است که تعطیلات عیدفطر و خرداد ماه و ادامه کم‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی مازندران را با این شرایط سخت مواجه کرده است.

در چنین شرایطی باوجود هشدارهای متعدد مسؤولان مبنی بر پرهیز از سفر به استان مازندران باز هم ادامه سفرها مشکلات را برای استان مازندران که دارای امکانات محدود درمانی است روبه‌رو کرده و همچنان دردسرهای کرونایی در استان تداوم دارد.

دکتر سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد 263 بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۲۸۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون هزار و ۵۰۰ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش بیماری باید همه مردم ماسک بزنند و دستورالعمل‌های بهداشتی مانند شستن مکرر دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر 325 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۳ بیمارجدید بستری و ۵۱ بیمار هم ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در پایان گفت: ۵۱ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش فارس، براساس آخرین گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد ابتلا در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۳۱۶ نفر و تعداد موارد بستری به یک‌هزار و ۸۲۵ نفر رسید.

 /۸۶۰۳۴/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.