پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رسیدگی مجدد پرونده جنگل‌های آق‌مشهد توسط دستگاه قضا/تعیین تکلیف چشمه سورت بعد از 40 سال

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدمحسن موسوی‌تاکامی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل منابع طبیعی مازندران اظهار کرد: موجب رستگاری مدیران است که به درستی عمر مسؤولیت خود را به اتمام رساندند.

وی در ادامه با بیان اهمیت اخلاق مداری افزود: مهم‌ترین مشکل در برخی مجموعه مدیریتی کشور نبود اخلاق مدیریتی است باید بدانیم مدیری موفق است که اخلاقمند باشد.

مدیرکل سابق منابع طبیعی مازندران حوزه ساری با بیان اینکه اردیبهشت۹۷ معارفه شدم از سال ۶۳ وارد کار دولتی شدم اما در این دو سال بدترین و سخت ترین شرایط مالی و نیروی انسانی را گذراندم، افزود: در مدت مدیریت من بیش از ۱۹۰ نفر بازنشسته شدند اما نیروی جدیدی وارد سازمان نشد کار ده چندان شد اما فشار روی بدنه بود،کاهش اعتبار هزینه‌ای در بحث حقوق تملک افزایش داشتیم و از دو میلیارد به ۳۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

موسوی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری تعطیل شد اما فکر نکردیم اول منابع مالی دیده شود بعد به سمت حفاظت برویم زیرا همان نیروها نیز نیازمند حقوق هستند در فرآیند بعد از تعطیلی به دنبال اعتبارات رفتیم.

وی ادامه داد: در آبخیزداری بیولوژیوک و مکانیکی افزایش فزاینده داشتیم، تلاش شد تمام رودخانه‌های استان در افق ۲۰ ساله و پایان دولت از شرایط بحران درآوریم و جنگل‌های انبوه را از زهکشی ناپیدار را رفع کنیم.

مدیرکل سابق منابع طبیعی مازندران حوزه ساری تصریح کرد: در امر جنگل نیز یک هزار و ۶۹۲ هکتار زراعت چوب انجام ، ۲۷۰ معدن واگذار شد که ۲۵۰ معدن غیرفعال است.

موسوی با بیان اینکه هیچ معدنی واگذار نشد تنها یک ورزشکار ملی که با دستور سازمان بود، افزود: بازگشت منابع طبیعی و انفال تاکنون نداشتیم، در این دو سال ۱۲۰هکتار معدن به انفال برگشت و سطع بهره‌برداری از معادن را به ۴ هکتار کاهش دادیم.

وی ادامه داد: ۵۱۱ هزار هکتار امسال بحث کاداست جنگل انجام می‌شود بیش از ۶ هزار رای به نفع ما و بیش از دو هزار بر علیه ما رای صادر شد.

مدیرکل سابق منابع طبیعی مازندران حوزه ساری بیان کرد: ۳۰۰ هزار هکتار ثبت میراث جهانی شد تعیین تکلیف چشمه سورت که بعد از ۴۰ سال انجام شد.

موسوی گفت: در چارچوب آموزه دین هیچ دعوایی نداریم زمین وقفی در روستای آق‌مشهد حدود ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی جنگلی و بخشی از اراضی پایین دستی وقف شد، برای رای قاضی احترام قائلیم، مستندسازی انجام شد تصمیم قانونی گرفته شود، منابع طبیعی استان در ارتباط با این پرونده وقفی شکواییه‌ای را به دستگاه قضایی ارائه کرد که اکنون دستگاه قضا در حال رسیدگی است.

در ادامه شهیدی‌فر مدیرکل جهاد کشاورزی مازندران نیز اظهار کرد: همه ما نسبت به نگهداشت عرصه‌ها و منابع طبیعی و خدادادی مسؤولیم و در حفاظت از آن همت کنیم.

وی افزود: حفاظت از جنگل  بسیار حائز اهمیت است مازندران با دارا بودن طبیعت و منابع خدادادی جایگاه خوبی در کشور و جهان دارد که باید در امانتداری آن همگان کوشا باشیم.

در پایان این مراسم از زحمات سیدمحسن موسوی تاکامی قدردانی و اسحاق عطایی به عنوان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ ساری معرفی شد.

 /۸۶۰۳۵/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.