پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح کاهش بار مشترکان کشاورزی و صنعتی در غرب مازندران اجرا می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان فرح زاد صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به منظور مدیریت مصرف بهینه برق و عبور از پیک بار تابستان سال جاری، بیش از دو هزار و ۴۰۰ فقره تفاهم نامه همکاری با رشد ۷۳ درصدی نسبت به سال ۹۸ با مشترکان درسطح غرب مازندران منعقد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران افزود: این شرکت در راستای اجرای برنامه عملیاتی ابلاغی شرکت توانیر و عدم اعمال خاموشی تاکنون بیش از دو هزار و ۴۰۰ تفاهم نامه همکاری با مشترکان دارای کنتور هوشمند فهام در سطح غرب استان مازندران امضا کرد که گام مؤثری در جهت مدیریت پیک بار تابستان امسال به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: ادارات، صنایع، چاه‌های آب کشاورزی، شالیکوبی ها، مرغداری‌ها، سردخانه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ آب، تصفیه خانه‌ها و مجتمع‌ها ومراکز تجاری از جمله مشترکانی هستند که با امضا تفاهم‌نامه جهت گذر از پیک تابستان همکاری لازم با شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران به عمل می‌آورند.

وی با اظهار این که افزایش دما و گرمای فراتر از حد معمول هوا منجر به افزایش مصرف برق و به مدار آمدن بارهای سرمایشی شده، افزود: این امر امکان تأمین برق را در ساعت‌های اوج مصرف (۱۲ الی ۱۸ بعد از ظهر) با مشکل مواجه کرده و ضرورت مدیریت مصرف از سوی عموم مشترکان گرامی را دوچندان می‌کند.

فرح زاد تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران به منظور جلوگیری از بروز خاموشی ناشی از افزایش مصرف برق در سطح استان، تدابیر گسترده‌ای را اتخاذ کرده است که می‌توان به برنامه همکاری در ساعات اوج بار و استفاده از مولدهای خود تأمین و اقدامات متنوع فرهنگی وتبلیغی با استفاده از ظرفیت‌های صدا وسیما، رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها، بهره برداری مطلوب از فضای مجازی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران گفت: با پیگیری و اجرای این برنامه‌ها در سال گذشته، بیش از ۲۰ مگاوات در مصرف برق استان صرفه جویی شد و بیش از ۱۳.۵ میلیارد ریال پاداش همکاری به مشترکان پرداخت شد که این موارد در کنار مجموعه‌ای از اقدامات گسترده فرهنگی از بروز خاموشی ناشی از افزایش مصرف در سال گذشته جلوگیری کرد.

وی افزود: طرح کاهش در اوج بار، طرح همکاری ۲۴ ساعته، طرح جابه‌جایی جمعه با یکی از روزهای غیر تعطیل، طرح استفاده از مولد به صورت خود تأمین از طرح‌های صنعتی هستند که جمعاً به تعداد ۵۸۴ مورد و به میزان ۳۰ مگاوات صورت می‌گیرد.

فرح زاد ادامه داد: همچنین از طرح کاهش بار مشترکان کشاورزی به تعداد ۸۹۶ مورد و به میزان ۱۴ مگاوات خبر داد که شامل چاه‌های آب کشاورزی، شالیکوبی‌ها، مرغداری‌ها، سردخانه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ آب و تصفیه خانه‌ها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح کاهش بار مشترکین اداری و جایگاه‌های سوخت رسانی گاز طبیعی فشرده یا سی ان جی‌ها و سایر مصارف به تعداد ۹۲۶ مورد و به میزان ۱۷ مگاوات در گذر از پیک تابستان با شرکت توزیع برق غرب مازندران همکاری می‌کنند.

کد خبر 4988795
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.