پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آخرین وضعیت کرونا در مازندران| آمار بیماران بستری در مازندران همچنان در حال افزایش

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، از نیمه دوم تیر ماه پس از قرار گرفتن مازندران در وضعیت هشدار آژیر قرمز کرونایی در استان به صدا درآمد.

حدود یک ماه از هشدار قرمز کرونایی در مازندران می‌گذرد که طی این مدت آمار ابتلا و بستری روز به روز درحال افزایش است.

بررسی‌های میدانی نیز نشان می‌دهد اکنون شرایط رو به بهبودی است و مردم به استفاده از ماسک اهمیت می‌دهند که امیدواریم مردم به این مسائل کماکان توجه کنند تا شاهد بروز مشکلات بیشتر و بحرانی شدن وضعیت نباشیم.

دکتر سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۵۹ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۲۵۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون هزار و ۵۹۳ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسؤول با تاکید بر اینکه درمان ویروس کرونا روی تخت بیمارستان نیست، خاطرنشان کرد: بلکه باید در سبک زندگی مردم و فرهنگ عمومی جامعه تغییر ایجاد شود و بهترین روش در این شرایط رعایت فاصله اجتماعی ، استفاده از ماسک، عدم تجمع و عدم حضور در مراسم هایی ازجمله عروسی و عزاداری است.

* افزایش شمار بیماران بستری در بابل

دکتر فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: در حال حاضر ۳۲۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ بیمار جدید بستری و ۴۲ بیمار هم ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: همچنین ۴۷ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
به گزارش فارس، براساس آخرین گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد ابتلا در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۳۰۴ نفر و تعداد موارد بستری به یک‌هزار و ۹۱۳ نفر رسید.

 /۸۶۰۳۴/ج
 


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.