پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دوربین های پایش ترافیکی در جویبار نصب شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رحیم باقری پیش ازظهر چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان جویبار با اعلام اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۹۰ بر حذف نیروهای انسانی و نصب تجهیزات الکتریکی در جاده‌ها تاکید شده است، افزود: شهرداری‌ها باید اهتمام ویژه ای به حل این مسئله و به تبع آن کاهش تخلفات و آمار تصادفات جاده‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته آمار تصادفات جاده‌ای استان بسیار بالا بوده و همین مسئله موجب گلایه مندی استاندار شده بود، خاطر نشان کرد: در جلسه شورای ترافیکی استان بر شناسایی نقاط حادثه خیز تاکید شده است و با نصب علائم راهنمایی و رانندگی و آشکار سازی این نقاط، حوادث جاده‌ای استان را کاهش دهیم.

سرهنگ باقری در ادامه با گلایه از اینکه پل‌های عابر پیاده مکانی برای نصب تابلوهای تبلیغاتی شده است، گفت: متأسفانه عابرین پیاده بیشترین گروه آسیب دیده از تصادفات جاده‌ای هستند که باید سعی شود با نصب پله‌های برقی و فرهنگ سازی مناسب، استفاده مردم از پل‌های عابر پیاده را دو چندان کنیم.

فرماندار جویبار در این جلسه با اعلام اینکه شماره گذاری ادوات کشاورزی یکی از پیش شرط‌های تأمین سوخت کشاورزی است، گفت: انتظار داریم سهم بیشتری برای شماره گذاری ادوات کشاورزی برای شهرستان در نظر گرفته شود تاکشاورزان در تأمین سوخت با مشکل مواجه نشوند.

۴۰ درصد فوتی‌های جاده‌ای مربوط به موتورسواران است

سید علی اسد بیان کرد: طبق آمارها حدود ۴۰ درصد فوتی‌های جاده‌ای مربوط به راکبین موتور سیکلت و عابرین پیاده است که بافرهنگ سازی مناسب از سوی رسانه‌ها و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش آمار فوتی‌ها باشیم.

وی کمبود علائم راهنمایی و رانندگی و روشنایی را بخشی از نواقص جاده‌ای شهرستان بیان کردو گفت: خوشبختانه بخشی از این نواقص برطرف شده است اما هنوز کاستی‌های در این بخش‌ها وجود دارد.

فرمانده انتظامی جویبار با بیان اینکه با توجه به ضعف زیر ساخت‌های جاده‌ای آمار تصادفات در این شهرستان بالاست، گفت: متأسفانه در ۴ ماهه نخست امسال ۷ مورد فوتی در تصادفات جاده‌ای شهرستان به ثبت رسیده است.

سرهنگ جعفری با اعلام اینکه در بسیاری از کشورها با نصب دوربین‌های پایش تصویری دیگر از سرعت گیرها استفاده نمی‌شود، افزود: اما در کشوربخاطر کمبود منابع مالی و امکانات از سرعت گیرها برای کاهش تصادفات جاده‌ای استفاده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ۳ دوربین پایش تصویری توسط شهرداری در جویبار راه اندازی شده است و انشالله در آینده نزدیک با همکاری شهرداری و بهره مندی از خیرین شاهد نصب بیشتر دوربین‌ها در سطح شهر جویبار خواهیم بود.

کد خبر 4986077
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.