پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام تیموری – 5 دي ۱۳۹۳

نماز آگاهی بخش جمعه اين هفته بخش چهادانگه جمعه 5 ديماه 1393 به امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین تیموری اقامه گردید.

0

 

به گزارش آهنگري كياسري، خبرنگار پايگاه خبري چهادانگه ساري، نماز آگاهی بخش جمعه اين هفته بخش چهادانگه جمعه 5 ديماه 1393 به امامت حضرت حجه الاسلام والمسلمین تیموری اقامه گردید.

 

امام جمعه بخش چهادانگه جهت سفارش به تقوی از سخنان امام حسن عسکری علیه السلام بهره گرفتند که امام می فرماید شما را به تقوی و ورع سفارش می کنم و راستگو و امانت دار باشید و در امانت هیچ حق خیانتی برای کسی نیست و با همسایه خوش رفتار باشید.

 

خطیب نماز جمعه چهاردانگه در ادامه بحث هفته گذشته خود در رابطه با معاد به دلایل دیگر بر اثبات معاد از راه عقل اشاره کرد و بیان داشت: در بحث توحید صحبت کردیم خدا عادل است و خداوند عالم را بر اساس عدل آفرید و هر قانونی که برای هدایت انسان فرستاده بر اساس عدل است و خداوند هر کس را به اندازه توانش تکلیف می کند و در آخرت طبق عملش پاداش می دهد و اگر مثقالی کار خوب یا مثقالی کار بد کرده باشد جزای آن را می گیرد و خداوند خیلی حسابگر است، این خداوند عادل بخواهد پاداش کسانی که کار خوب کردند را بدهد و یا کسانی که ظلم کردند را عقاب کند اگر معادی نباشد آیا این دنیا ظرفیتش را دارد؟ بنابراین باید جایگاه وسیعی باشد که جانیان مجازات شوند و نیکوکاران پاداش بگیرند که عقل می گوید باید معادی باشد همچنین راه دیگر  عقلی از اثبات معاد «دفع ضرر » است بطور مثال ما در مسیری در حرکت هستیم اگر یک نفر بگوید رفتن از این مسیر خطرناک است اگر ما به حرفش توجه نکنیم و بعد دچار مشکل شویم خود را ملامت می کنیم، در طول تاریخ یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر آمدند و گفتند قیامتی در پیش است عقل می گوید دفع ضرر باید کرد و توشه برداریم که بهترین زاد و توشه برای قیامت تقوی و پرهیزگاری است.

 

حاج آقا تیموری در بخش دیگری از سخنان خود به 9 دی ، روز بصیرت و ولایت اشاره کرد و بیان داشت: در این روز مردم با ولایت و رهبری میثاقی دوباره بستند و با حضور به موقع خود فتنه را خاموش و آمریکا و بیگانه پرستان را مأیوس کردند.

 

گفتنی است در بین نماز جمعه و عصر ریاست محترم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساری به مناسبت هفته وقف سخنرانی کرد و اجرای امینانه نیات واقفین را از وظایف اداره اوقاف دانست.

 

وي با بیان اینکه هفتاد درصد موقوفات شهرستان ساری برای اطعام دهی عزاداری امام حسین علیه السلام است به وجود وقفنامه های با قدمت بالای 450 سال در شهرستان ساری اشاره کرد و آن را نشانه ای از دینداری و علاقه مردمان این  دیار به اهل بیت دانستند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.