پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دیدار جمعی از پیشکسوتان سپاه کربلا با فرمانده جدید سپاه کربلا/ آمادگی پیشکسوتان برای همکاری با فرمانده جدید برای پیشبرد اهداف انقلاب

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، پیش از ظهر امروز نشست صمیمی جمعی از سرداران، فرماندهان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت با سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا برگزار شد.

در این نشست، مهم‌ترین موضوعات راهبردی در جهت پیشرفت و اعتلای بسیج و سپاه  و همچنین برنامه‌های لازم جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های یادگاران هشت سال دفاع مقدس در راستای پیشبرد و تحقق بهتر برنامه‌ها و ماموریت‌های این نهاد انقلابی در طول سال مورد بررسی  قرار گرفت.

*سپاه دیوار محافظتی کشور است

  حجت الاسلام نصرالدین یعقوبی مسؤول اسبق نمایندگی ولی فقیه در منطقه مقاومت بسیج مازندران با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) درباره حضور در جسله اندیشمندان  و شنیدن جملات حکمیانه، از جایگاه اندیشمندان سپاه و فرماندهان دوران دفاع مقدس گفت و افزود: ‌سپاه دیوار محافظی است که از کشور و مردم محافظت می‌کند.

وی  با بیان اینکه سپاه به حرمت خون شهدا دارای جایگاه رفیع و ویژه‌ای در بین مردم است، خاطرنشان کرد:‌ باید فرماندهان نسل حاضر و فرماندهان دوران دفاع مقدس ارتباط تنگاتنگی باهم داشته باشند و نباید در این مورد محدودیتی ایجاد شود.

*باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم

یعقوبی با تأکید براینکه باید ادامه دهنده مسیر شهدا باشیم، یادآور شد:‌ امروزه تجربیات فرماندهان عرصه جهاد و شهادت می‌تواند در اداره جامعه نقش موثری داشته باشد همانطور که فرماندهان دوران دفاع مقدس در کوران مشکلات اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی  با تدابیر امام راحل و مقام عظمای ولایت و ایستادگی و مقاومت مردم، توانستند بر مشکلات فائق آمده و پیروز میدان باشند.

این پیشکسوت سپاه با اشاره به  بیانات رهبر معظم انقلاب که فرماندهان شهید از معجزات انقلاب هستند، یادآور شد:‌ بازنشستگی در سپاه معنا ندارد و باید از ظرفیت ۶ هزار پیشکسوت عرصه ایثار و شهادت در مازندران استفاده کرد.

وی تصریح کرد:‌ با هم‌افزایی و همدلی همه فرماندهان و پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت قطعا بر اقتدار سپاه و نیروهای مسلح افزوده خواهد شد و در چهل سالگی دفاع مقدس به اوج بالندگی و پیشرفت در همه حوزه ها خواهیم رسید. 

در ادامه، سردار کسائیان از فرماندهان دوران دفاع مقدس هم با حمایت همه‌جانبه از برنامه‌های تعالی بخش فرمانده جدید سپاه کربلا آمادگی جامعه پیشکسوتان و فرماندهان دفاع مقدس در مازندران برای کمک به ارتقاء و تقویت نیروهای مومن انقلابی در سپاه و بسیج و اعتلای نهاد سپاه را اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه استان مازندران همیشه جزو اولین استان‌ها در حرکت‌های انقلابی و جهادی بوده و حتی شهدای روحانیون  این  استان از قم بیشتر است، یادآور شد: ‌لشکر ویژه ۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس در هشت عملیات، خط شکنی داشت که بر همین بر اساس رهبر معظم انقلاب فرمودند: لشکر ۲۵ کربلا یک لشکر قوی خط شکن و خط نگهدار بود.

*سپاه عضو هیچ جناحی نیست

کسائیان در ادامه با تصریح براینکه سپاه عضو هیچ جناحی نیست و هیچ‌گرای سیاسی جز انقلابی‌گری ندارد و محافظ دستاوردهای انقلاب و خون شهدا است، خاطرنشان کرد:‌ پیشکسوتان سپاهی در ایام کرونا با تشکیل دو قرارگاه جهادی از غسل و تدفین اموات کرونایی تا ضدعفونی محلات و اعزام نیرو برای کمک به کادر درمانی وارد میدان شدند و امروز هم آماده و پای کار هستند.

این یادگار دوران دفاع مقدس با اشاره به ‌فرموده رهبر معظم انقلاب  که بازنشستگان سپاه، اعضای وابسته سپاه محسوب می شوند یادآور شد:‌ با توجه به مشکلات اقتصادی در جامعه ، می‌توان از ظرفیت بزرگ وابستگان به سپاه در جهت تحقق معظم له در بحث اقتصادی مقاومتی در سال جهش تولید، استفاده کرد.

علیجان شمشیربند رئیس شورای شهر ساری هم در ادامه این نشست با اشاره به اینکه سپاه استان مازندران در دوران کرونا  توانست با ارائه فعالیت‌های جهادی  و مستندات تلویزیونی در شبکه‌های استانی و کشوری بدرخشد و مردم کشور شاهد فعالیت‌های چشمگیر سپاه مازندران در ایام کرونا باشند، افزود:‌ سپاه باید در راستای خدمت به مردم، فعالیت چشمگیر داشته باشد.

*لزوم کادرسازی و سازماندهی پیشکسوتان سپاه

وی خواستار کادرسازی و سازماندهی پیشکسوتان سپاه شد و گفت:‌ جایگاه سپاه مهم و ارزشمند است چرا که سپاه حافظ انقلاب و ولایت بوده و باید در حوزه‌های کلان تاثیرگذار باشد.

شمشیربند با بیان اینکه من به عنوان یک سرباز و بسیجی در خدمت سپاه و بسیجیان هستم، خاطرنشان کرد:‌ همه باید خادم مردم و برای رفع مشکلات جامعه کمک کنیم.

*سپاه حافظ انقلاب و ولایت است

سرهنگ محمد آقاجانی هم در ادامه نشست با بیان اینکه در اکثر سپاه نواحی در شهرستان‌ها، پیشکسوتان  سپاه اثرگذار هستند، یادآور شد: ‌مجمع خیرین بسیج سازندگی که اکثر متصدیان آن یادگاران دوران دفاع مقدس هستند، در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و محرومیت‌زدایی خدمات مثال‌زدنی داشت.

این پیشکسوت سپاه با بیان اینکه  امروزه ضد انقلاب بر علیه نظام و جمهوری اسلامی بیکار ننشسته و مدام در حال طرح و نقشه بر علیه انقلاب است، تاکید کرد: ‌سپاه حافظ انقلاب و ولایت است و به دور از هرگونه حزب بازی و جریانات سیاسی در حال خدمت به مردم بوده چرا که وظیفه اصلی سپاه مردم یاوری است.

*سپاه خانه پیشکسوتان دفاع مقدس است
در پایان این نشست‌، سرهنگ پاسدار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران ضمن قدردانی از حضور سرداران و فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس تصریح کرد: سپاه، خانه پیشکسوتان دفاع مقدس است و در دور جدید فرماندهی سپاه کربلا برنامه ریزی شده است که بتوان از ظرفیت و تجربه عظیم پیشکسوتان و فرماندهان مازندرانی دوران دفاع مقدس در هیأت‌های اندیشه‌ورزی و دیگر حوزه‌های مختلف و کلان بسیج و سپاه کربلا بهره برد.

به گزارش فارس: در  این نشست با حضور سرداران کمیل کهنسال، رحیمیان، رستمیان، کسائیان و جمعی از فرماندهان با سابقه سپاه در دوران دفاع مقدس در ستاد سپاه کربلا برگزار شد.

 

 /۸۶۰۴۸/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.