پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سیر صعودی نگران‌کننده کرونا در آمل/ درخواست استاندار به بسیج و سپاه برای کمک

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، احمد حسین‌زادگان عصر امروز در نشست فوق‌العاده ستاد پیشگیری از کررونا این شهرستان، اظهار کرد: باید تصمیمات مسؤولان باید ایجاد حساسیت و جدی گرفتن کرونا در این شهرستان شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان آمل دو موضوع مهم در حال بررسی است، افزود: موضوع کرونا هم‌اکنون در این شهرستان جدی است و بحث نخست این بوده که آمل از شهرهای پیشتاز در بحث کرونا است همچنین دو شهر بابل و آمل جزو شهرهای درگیر بیماری هستند و کرونا در این شهرها همانند دور نخست سیر صعودی زیادی دارد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌کنیم وضعیت کرونا در آمل بدتر از حال خواهد بود، تصریح کرد: باید با حضور مسؤولان دقیق به آخرین وضعیت شهرستان رسیدگی شود و دستورالعمل‌های جدی و فوری تصمیم‌گیری و اجرا شود.

این مسؤول با اعلام اینکه وضعیت کرونایی در شهرهای مختلف مازندران به اطلاع وزیر بهداشت و وزیر کشور و همچنین به آگاهی رئیس جمهور می‌رسد، بیان کرد: باید علت درگیری فراوان کرونا در آمل مشخص شود هرچند آمد و رفت فراوان در بازار، عدم رعایت مردم و عادی‌انگاری برخورد با کرونا از عوامل مجموعه علت‌های سیر صعودی کرونا در این شهرستان است.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه علل مختلفی باعث شده تا آمل وضعیت نگران‌کننده داشته باشد، ادامه داد: تناسب تعداد تخت‌های درگیر بخش کرونا و بیماران عادی در شهرستان آمل مناسب نیست البته ممکن است تعداد بیماران کرونایی به حدی افزایش داشته باشد که تخت‌های بیمارستانی پاسخگوی حجم زیاد بیماران نباشد پس لازم است تا مسؤولان با مدیریت لازم روزهای ناخوشایندتری را شاهد نباشند.

استاندار مازندران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مازندران باید مدیریت مستقیم در پذیرش بیماران کرونایی را اعمال کند و وضعیت تخت‌های بیمارستانی را قابل اعتمادتر سازند، متذکر شد: باید تا جایی که امکان دارد ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان‌ها افزایش یابد و تخت‌های بیماران کرونایی بیشتر شود.

این مسؤول با اشاره به ظرفیت بیمارستان‌های آمل خاطرنشان کرد: باید بررسی شود تا بیماران شهرهای دیگر در صورت مداوا در شهر خود به آمل منتقل نشوند تا بتوانیم ظرفیت بیمارستان‌های آمل را افزایش دهیم.

حسین‌زادگان با اشاره به لزوم استخراج آماری از تعداد بیماران آملی و بیماران شهرهای همجوار بستری شده در بیمارستان‌های آمل، بیان کرد: باید به مسؤولان شهرهای همجوار ابلاغ شود که بیماران شهرهای خود را در مراکز بیمارستانی همان شهر پذیرش کنند و به آمل منتقل نکنند زیرا وضعیت شهرستان آمل بسیار حاد است.

وی با بیان اینکه باید میزان تاب‌آوری بستری کرونایی‌ها در شهرستان آمل مشخص شود، اظهار کرد: باید مراکز تجمعی و متراکم جمعیتی شهرستان آمل را شناسایی کرده و درد مورد باز یا بسته بودن آن تصمیم نهایی گرفته شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه باید وضعیت تولید در شهرستان آمل مدیریت شود، گفت: میزان تولید و فعالیت کارخانجات را در این شهرستان نمی‌توانیم متوقف و تعطیل کنیم بلکه باید آنها ملزم به دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل کرده و مناسب‌سازی لازم انجام شود.

این مسؤول با اعلام اهمیت فوق‌العاده فاصله‌گذاری اجتماعی، بیان کرد: باید از برگزاری کلاس‌های آموزشی، جلسات، سمینار در این شهرستان ممانعت شود، از تجمع زیاد خودداری شده و سعی کنیم تا وضعیت شهرستان آمل در بازار و رفت و آمدها خلوت شود.

حسین‌زادگان با بیان اینکه باید باید اقدامات جهادی و اجرای تفکر بسیجی در میدان بوده و از برگزاری هرگونه مراسم و جلسات غیرضروری به شدت جلوگیری شود، گفت: با توجه به فعالیت بسیج و سپاه در دور نخست شیوع کرونا و اهمیت بسزای نیروهای بسیجی، دوباره از این نهاد انقلابی می‌خواهیم تا در عدم شیوع کرونا دست ما را بگیرند.

وی با اعلام اینکه باید از درگیری همه شهرهای مازندران و شهرهای مهم جلوگیری شود، ادامه داد: باید یک توازن بین شیوع بیماری و امکانات حوزه سلامت مازندران برقرار شود، با افزایش تعداد بیماران کرونایی در صورت کمبود امکانات میزان مرگ و میر افزایش می‌یابد و فشار بسیار زیادی بر روی کادر درمان و مدافعان سلامت ایجاد می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به عدم فعالیت مراکز تجمعی، پاساژها و بازار در صورت عدم رعایت پروتکل بهداشتی، بیان کرد: تعطیلی داوطلبانه سه روزه بازار مانع از تعطیلی یک ماهه در روزهای ناخوشایند و فوق‌العاده شیوع کرونا می‌شود، باید بین مردم اعلام شود که آمل در وضعیت بسیار پرخطر قرار دارد و با بلندگو و حضور فیزیکی نیروی انتظامی در اماکن پرتردد، هشدارهای فوری به مردم داده شود.

این مسؤول با اشاره به اهمیت ضدعفونی کردن معابر، خیابان‌ها و استفاده از مواد ضدعفونی کننده توسط مردم در عدم شیوع کرونا ویروس، بیان کرد: محور مواصلاتی هراز و راه‌های ارتباطی مازندران از دیگر بحث‌های ما است که نمی‌توانیم دست به بستن و انسداد تردد بزنیم بلکه باید علت درگیری به کرونا را بیابیم و از ورود افراد مبتلا به کرونا از مسیر ارتباطی به مازندران ممانعت کنیم.

حسین‌زادگان با اعلام اینکه یکی از مراکز پرجمعیت در شهرستان آمل دادستانی و دستگاه‌های قضایی است، گفت: از دادستان آمل درخواست داریم نسبت به کاهش حضور مردم در روزهای آینده اقدام کند.

 /۸۶۰۱۲/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.