پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قاچاق و واردات بی رویه مانع جهش تولید است

0

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه قاچاق و واردات بی‌رویه یکی از خطرناک‌ترین موانع فراروی تولید است، توجه به جهش و رونق تولید را در استان لبیک به ندای رهبر فرزانه انقلاب دانست و گفت: اگر همه مسئولان و جامعه هدف شامل صنعت، گردشگری و غیره پای کار نیایند و دست به دست هم دهیم این شعار در حد شعار باقی خواهد ماند.

وی با تاکید براینکه تحقق شعار جهش تولید سبب گشایش در کار و رفاه ملی و پایین آمدن نرخ تورم می‌شود، گفت: جهش تولید مسئله‌ای استانی نیست اما بخشی از تصمیمات آن می‌تواند به شکل محلی انجام شود زیرا باید در سطح استان حداکثر تلاش خود را انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران، استمهال و مهلت دادن تسهیلات برای افزایش تولید و حمایت از تولیدکنندگان را ضروری دانست و گفت: برای رونق تولید به زمان بیشتری نیاز داریم و باید برای هریک از شعارها برنامه سه تا پنج ساله تدوین شود.

امام جمعه ساری با اظهار اینکه برای رونق و جهش تولید باید به اقتصاد مقاومتی توجه کنیم، قاچاق و واردات را خطرناک‌ترین مانع فراروی تولید دانست و گفت: گرایش بازار به اجناس خارجی به تولید داخلی آسیب می‌زند و از سوی دیگر قانون پولشویی و مبارزه با قاچاق باید در همه جا اجرایی شود.

آیت الله لائینی با اظهار اینکه باید درپی رشد و جهش بخش کشاورزی باشیم، تصریح کرد: کشاورزی ما قدرت بالایی ندارد زیرا واسطه گری و دلالی و سوداگری به این بخش آسیب زده است و از آنجایی که کار تولید بسیار سخت شده، دلالی و واسطه گری سوق یافته است.

کد خبر 4964408
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.