پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

این مسجد میزبان هر نوع پوششی است/ جشنی برای شاد کردن دل دخترها

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، جشن روز دختر و گرامیداشت حجاب در مسجد موسی بن جعفر(ع) واقع در خیابان فلسطین مرکز استان، برگزار شد.

این جشن که هرساله با حضور دختران کودک و نوجوان فعال در پایگاه ایثارگران حوزه بنی فاطمه، برگزار می‌شد، امسال به دلیل شیوع کرونا با تعداد محدودتری کمی دیر از موعد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد.

حضور دختران با همه ظواهر نظر هر کسی را به خود جلب می‌کرد، چرا در چنین مراسمی به‌طور عمومی توقع حضور پررنگ دختران با حجاب را داریم، ولی امروز همه نوع پوششی از دختران در این مراسم بودند.

*این مسجد میزبان هر نوع پوششی است 

این موضوع فکرمان را به خودش درگیر کرد، تا اینکه به سراغ رقیه حیدری دختر جوان و مدیر این پایگاه رفتیم، چند دختر جوان دیگر نیز دورمان جمع شده بودند، علت تفاوت در ظاهر دختران را جویا شدیم‌، حیدری بیان کرد: مسجد موسی بن جعفر (ع) تنها پایگاه مردمی است که میزبان هر نوع پوششی خواهد بود.

وی افزود: ما با تشکیل حلقه‌های صالحین در گروه‌های مختلف در پایگاه واحد دختران، از هر نوع تفکر و ظاهری استقبال کرده و پس از همنشینی و مشورت هر روز بیشتر از قلل آثار زیبای حجاب را به تصویر می‌کشیم.

*حجاب باید در ظاهر و باطن نمایان باشد تا دیگران درست بگیرند

سپس زهرا مولانژاد ۲۶ ساله و از بسیجی‌های عضو در پایگاه ایثارگران ساری، عنوان کرد: از دوران کودکی دغدغه‌های فرهنگی تربیتی را داشتم مدتی مربی پرورشی، شدم و بعد به عضویت این پایگاه درآمدم، تا به اهداف فرهنگی‌ام برسم.

وی اضافه کرد:  ما در این مسجد در گروه‌های دورهمی در موضوعات مختلف البته با ایجاد فضایی شاد و مفرح به همراه اردوهای تفریحی را داریم، از طرفی خودم با انتخاب روسری و مقنعه‌هایی از رنگ‌های شاد و زیبا به تشویق با حجاب شدن در دختران نوجوان کمک می‌کنم.

مولانژاد ابراز کرد: تاکنون تعدادی از دختران بدحجاب، ضمن درک خوبی‌های حجاب با توجه به فرموده ائمه اطهار و احادیث به ویژه قرآن به حجاب روی آورده و حس و حال بهتری پیدا کردند، از نظر من حجاب باید در جسم و روح ظاهر و باطن پیدا باشد.

این عضو فعال پایگاه خواهران حوزه بنی‌فاطمه (س) ساری یادآور شد: جشن روز دختر را به بهانه شاد کردن دختران برگزار کردیم، در این راستا حضور دختران را در بخش‌های نهال، نونهال و نوجوانان، البته در در مجموع حدود ۴۰ عضو فعال از دختران در حلقه صالحین داریم.

 

وی ادامه داد: کار اصلی ما فرهنگ‌سازی، و نمایش زیبایی‌های اعمال معروف دین اسلام است، برخی خانواده‌ها بنا بر بی‌اطلاعی و اینکه بدحجابی تبدیل به یک سنت برایشان شده بر حسب عادت اینطور رفتار می‌کنند که تعداد زیادی از آنها به محض اطلاع از آسیب‌های آن به پوشش ظاهری حجاب روی می‌آورند.

در ادامه این مراسم، از دخترانی که فعالیت‌های خوبی در پایگاه داشتند تقدیر و تشکر شد، همچنین مادرانشان هم برای تشویق در امر حجاب در این مراسم حضور پیدا کرده و در کنار فرزندشان به امید حرکت در مسیر درست، قدم برمی‌دارند.

به گزارش فارس، برگزاری این نوع مراسم و حضور همه دختران جامعه ما را به یاد حرف شهید بزرگ حاج قاسم سلیمانی می‌اندازد که می‌گفت؛ همین بدحجابان خواهران و فرزندان ما و شما هستند، باید در کنار هم با آگاهی راه درست را انتخاب کنیم، چقدر این حرف حاج قاسم بر دل‌ها نشست و چه زیبا اینکه مردم به گفته‌هایش گوش جان سپردند، بی‌شک راهش ادامه خواهد داشت…

 /۸۶۰۴۸/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.