پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| اقدامات گسترده پلیس در تفرجگاه‌ها و سواحل دریا با هدف پیشگیری اجتماعی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «بی‌حجابی در مکان‌های تفریحی مازندران موج می‌زند» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند، آنان در توضیح این سوژه عنوان کردند؛  دقیقاً سال قبل بود که هنجارشکنی یک عده در سد لفور خبرساز شده بود. حالا بعد یک سال شما هر روز را می‌خواهید انتخاب کنید سری به منطقه جنگلی لفور بزنید. بی‌حجابی علنی که عادی شده حتی مردها با وضع نامناسب مشغول شنا کردن هستند.

خانواده‌ها در آنجا امنیت ندارند و مأموران انتظامی هم در آنجا کم است و با این تعداد اندک مأموران نمی‌شود کاری کرد.

آیا قوه قضاییه نمی‌تواند ورود کند؟ آیا این اماکن جنگلی ملک شخصی این افراد است؟ خواهشمندیم که به این موضوع رسیدگی کنید.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه برخورد با ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی از وظایف ذاتی و قانونی پلیس است، گفت: امنیت اجتماعی و اخلاقی خط قرمز پلیس است و در این خصوص با کسی تعارف نداریم.  

سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی استان مازندران در این‌باره اظهار کرد: دشمنان و معاندان نظام همواره در جنگ نرم علیه کشور بهترین راهکار برای نفوذ بر یک جامعه را تغییر در نگاه، باورها و اعتقادات دینی افراد آن جامعه به ویژه ارزش‌ های زنان به عنوان نیمه تأثیرگذار جامعه می‌دانند و در این راستا با استفاده از ابزار جنگ نرم، اقدامات گسترده ای در فضای عمومی و مجازی جامعه داشته‌اند.  

وی با اشاره به اینکه 26 دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسؤولیت دارند، افزود: مصوبه عفاف و حجاب در راستای مقابله با عملیات روانی دشمن و بر اساس مطالبه عمومی به تصویب رسیده و تکالیف همه دستگاه‌‌ها را در بحث عفاف و حجاب به عنوان یک نماد فرهنگی روشن کرده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران یکی از تهدیدات و آسیب‌های جدی در ایام تعطیلات تابستان در تفرجگاه‌ها و سواحل دریا را پدیده بدپوششی و بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی دانست و افزود: متاسفانه برخی افراد به بهانه تفریح، نشاط و شادابی و استفاده از مواهب الهی دریا و جنگل با حضور در اماکن تفریحی و توریستی استان به ارزش ها و هنجارهای اجتماعی بی‌حرمتی و بی‌اعتنایی می‌کنند که این موضوع زیبنده این استان ولایت‌مدار نیست و مقابله با این پدیده به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.  

این مسؤول با بیان اینکه نیروی انتظامی به عنوان نهادی انقلابی و مردمی است، تاکید کرد: نیروی انتظامی همواره در مسیر حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در کنار مردم با مردم و برای مردم و اعتلای نظام مقدس اسلامی گام برداشته و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

میرزایی برخورد با هرگونه هنجارشکنی را از وظایف ذاتی و قانونی پلیس در جامعه دانست و تاکید کرد: ماموران پلیس موظف هستند با هرگونه پدیده بدحجابی و یا کشف حجاب برابر قانون برخورد کنند که در این خصوص با اجرای طرح ناظر گام‌های موثری در حوزه مقابله با این پدیده برداشته شده است. 

وی بیان کرد: در حوزه مقابله با مظاهر علنی فساد نیز پلیس با اقتدار و با همکاری دستگاه قضائی برابر قانون با هرگونه مظاهر علنی فساد و حتی مظاهر غیر علنی فساد که امنیت اخلاقی جامعه را تهدید می‌کند برابر قانون برخورد خواهد کرد. 

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: پلیس در کنار اقدامات امنیتی، انتظامی و ترافیکی با توجه به وظایف ذاتی و ماموریت‌های محوله در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز اقدامات گسترده‌ای در تفرجگاه‌ها و سواحل دریا برای اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی با هدف پیشگیری اجتماعی از جرایم و حوادث داشته است. 

این مسؤول با اشاره به فعالیت پلیس در حوزه تولید محتوا و انتشار در رسانه‌ها و  شبکه‌های اجتماعی، گفت: استفاده از ابزار رسانه و هنر در ارائه مطالب هشداری و فرهنگ سازی یکی از راهکاری موثر در کاهش و پیشگیری اجتماعی از جرایم و تخلفات است.  

 /86034/ع/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.