پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

تخریب 300 هزار مترمربع ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی/ متلاشی شدن 6 محموله بزرگ مواد مخدر در چالوس

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان چالوس، عبدالکریم خطیبی با اشاره به اینکه اولویت ما مبارزه با فساد به ویژه در بخش اداری و اقتصادی است و دستگاه قضایی از درون خودش شروع کرده است، اظهار کرد: احیاء حقوق عامه و در رأس آن حمایت از تولید و کارآفرینی داریم و در مراجعه به واحدهای ورشکسته و تعطیل سعی به راه‌اندازی این واحدهای تولیدی است.

وی با بیان اینکه استفاده از فناوری نوین الکترونیکی مورد توجه جدی قرار گرفته است، افزود: این کار در گذشته به روش سنتی و حضوری کارهای ابلاغ و امثالهم انجام می‌شد که کارها به کندی پیش می‌رفت.

دادستان چالوس گفت: الان بیش از ۹۵ درصد کارهای اخطاریه و لوایح با روش الکترونیکی قابل پیگیری است و این جلوی بسیاری از فسادها جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از وقوع جرم فرهنگ صلح و سازش راه‌اندازی شد، عنوان کرد: واحد جداگانه‌ای در شورای حل اختلاف وجود دارد و حدود بیش از ۴۰ درصد پرونده‌ها با این روش صلح و سازش می‌شود.

خطیبی تصریح کرد: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی و باغات در سال ۹۸ تعداد ۱۲۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع اراضی کشاورزی و باغات در قالب ۸۳ قطعه دیوارکشی تخریب و به حالت اولیه بازگردادنده شدند.

وی یادآور شد: آمار سه ماهه اول ۹۹ بیش از سال ۹۸ بوده است و بیش از ۳۰۰ هزار متر مربع اراضی کشاورزی و باغات را به حالت اولیه برگرداندیم که همه اینها نشان‌دهنده عزم جدی دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد است.

دادستان چالوس خاطرنشان کرد: در بحث مبارزه با اراذل و اوباش در ۸ ماه اخیر هیچ‌گونه درگیری و تعرض جدی توسط اراذل و اوباش نداشتیم و این نشان از اقتدار دستگاه قضایی است و آنها می‌دانند اگر دست به اقدامی بزنند بدون اغماض با آنها برخورد می‌شود.

وی افزود: ظرف یک‌ماه گذشته حدود ۶ محموله بزرگ مواد مخدر در چالوس توسط مأموران استان و شناسایی و متلاشی شدند.

خطیبی گفت: بیش از ۱۰ نفر از معترضان و متجاوزان اموال عمومی و بیت‌المال نیز در شهرستان چالوس شناسایی و دستگیر شدند که الان در زندان هستند.

همچنین علی ادبی‌فیروزجایی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی به جایی رسید که بدون مماشات با همه نهادهای در حال مبارزه با فساد و احیای منابع طبیعی و حفظ حقوق بیت‌المال است، اظهار کرد: احکامی که بعضا حدود ۱۵ سال اجرا نشده بود را اجرایی کردیم.

وی با تأکید بر اینکه برخورد قاطع با افرادی که به صورت اراذل و اوباش فعالیت داشتند، انجام شد، افزود: مبارزه با فساد ادامه خواهد یافت و حفظ کرامت انسانی بسیار مهم است.

رئیس دادگستری چالوس گفت: دادگستری ملجأ و پناهگاه مردم است و مردم باید احساس کنند حقشان گرفته می‌شود و مظلومان احساس امنیت و عدالت داشته باشند و ظالمان احساس ترس داشته باشند و بدانند برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: آمار ورودی پرونده‌ها در سه ماهه نخست امسال ۳۹ هزار و ۷۵۲ فقره، رسیدگی شده و خروجی پرونده‌ها ۴۳هزا و ۷۶۲ فقره و مانده پایان دوره تعداد ۴ هزار و ۷۰۵ فقره با عملکرد مثبت ۴۰۱۰ مورد است.

  / ۸۶۰۱۹/ج/ی


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.