پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشف 46 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در ساری/ برق دزدی از پشت کنتور

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مسعود تقدیسی طی گفت‌وگویی با اشاره به اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در راستای تحقق شعار سال ۹۹ مبنی بر جهش تولید و حمایت از تولیدات داخلی، اظهار کرد: ماموران انتظامی کلانتری ۱۴ شهرستان ساری در پی کسب خبری از اداره برق شهرستان مبنی بر اینکه یکی از مشترکان برق به صورت غیرقانونی و از پشت کنتور برق مصرفی خود را با مصرف بالا تامین می‌کند، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تصریح کرد: با دریافت این اطلاعات و تحقیقات میدانی ماموران انتظامی با همکاری کارشناسان پلیس آگاهی استان و در حضور نمایندگان اداره برق برای بررسی موضوع به یکی از روستاهای حومه شهرستان ساری اعزام شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران، خاطر نشان کرد: در تحقیقات پلیس مشخص شد فرد مورد نظر با اجاره ۲ باب مغاره از چند ماه قبل به صورت غیرقانونی با استفاده از برق پشت کنتور اقدام به تولید ارز دیجیتالی می‌کند.

تقدیسی افزود: ماموران با هماهنگی قضایی در بازدید از این محل دریافتند، متهم با ۲ باکس بزرگ چوبی به نئوپان چسبیده و پیچ کاری شده و با سیم‌های برق فشاری قوی که از پشت کنتور گرفته شده اقدام به تولید ارز می‌کند.

وی از کشف ۴۶ دستگاه ماینر و تجهیزات مربوطه در این عملیات خبر داد و افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی کشفیات ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است که اموال به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تحویل شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی و استفاده غیرقانونی از برق اقرار کرد، افزود: در این خصوص پرونده تشکیل قضایی تشکیل و موضوع در دست بررسی است.

 /۳۱۴۱/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.