پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نماز جمعه چهاردانگه به امامت حجت الاسلام تیموری – 28 آذر ۱۳۹۳

نماز وحدت آفرین جمعه مورخه 28 آذر ماه 1393 بخش چهاردانگه ساری به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین تیموری امام جمعه در شهر كياسر اقامه گردید.

1

 

به گزارش آهنگري كياسري، خبرنگار پايگاه خبري چهادانگه ساري، ایشان با سفارش مومنین و مومنات به رعایت تقوای الهی با بهره گیری از حدیثی از امام حسن مجتبی علیه السلام بیان داشت: امام در آخرین لحظات زندگی خود فرمود برای سفرت خود را آماده کن، یک سفر دراز، قبل از اینکه اجلت برسد توشه ات را بردار.

 

خطیب نماز جمعه کیاسر در ادامه بحث هفته گذشته خود به اثبات معاد از راه عقلی اشاره کرد و گفت: در صورتی که انسان لجاجت نداشته باشد و ذهن و عقل خود را قاضی قرار دهد، برای او معاد اثبات می شود.

 

خطيب جمعه چهادانگه جهت توضیح این موضوع به نظر امام راحل عظیم الشان اشاره کرد و گفت: از راه فطرت و سرشت انسان می توان در اثبات معاد بهره گرفت، چرا که یکی از تمایلاتی که در همه ی انسان ها وجود دارد جاودان خواهی و راحتی مطلق خواهی او است، در صورتی که این جهان ابدی نیست و همه مردن را قبول دارند از طرف دیگر هر میلی امکان بهره مندی آن باید وجود داشته باشد و چون میل جاودانگی نمی تواند در این دنیا برای انسان امکان بهره مندی یابد پس باید عالمی باشد که انسان در آن به راحتی برسد و حکمت خدا اقتضاء می کند معاد باشد چون این دنیا محل راحت طلبی نیست.

 

حاج آقا تیموری با تسلیت رحلت پیامبر اعظم صل الله علیه و آله و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی علیه السلام و ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیه السلام بیان داشت: بزرگترین مصیبت در صدر اسلام این است که به خاندان پیامبر بی حرمتی کردند و اهل بیت را مظلوم و خانه نشین کردند، در صورتی که پیامبر فرموده بود من در بین شما دو چیز گرانبها قرار دادم اگر به این ها چنگ زنید هرگز گمراه نخواهید شد، کتاب خدا و عترتم این ها از هم جدا نمی شوند تا بر من وارد شوند و این گونه است که حضرت زهرا سلام الله علیها آنطور بر رحلت پیامبر گریه و زاری می کند و ناله اش به خاطر این بی حرمتی ها بوده است.

 

امام جمعه محترم کیاسر در فرازی دیگر از سخنان خود با اشاره به جلسه شورای اداری بخش بیان داشت: بحمدالله همدلی و وحدت بین مسئولین زیاد است اما اگر خدای نخواسته مسئولین بی توجه نسبت به مردم شوند، مردم هم نسبت به مسئولین بی توج خواهند بود و مطابق سخن پیامبر (ص) هر که در راه کمک به برادر دینی اش قدم بردارد برای او ثواب جهاد در راه خدا خواهد بود.

 

1 نظر
  1. سيد می گوید

    با سلام و خسته نباشيد و ضمن تقدير و تشكر از همه عزيزان و دست اندركارن سايت چهاردانگه نيوز كه هميشه ما را از اخبار منطقه مطلع مي نمايند.
    رحلت نبي مكرم اسلام (ص) و شهادت سبط اكبرش حضرت امام مجتبي (ع) و شهادت جانسوز حضرت علي بن موسي الرضا (ع) را به همه مسلمين جهان تسليت عرض مي نمايم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.