پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پنجمین سالگرد وزیر فقید کشور در ساری برگزار شد

حاج علی کردان در سال 1337 در روستای چالوی بخش چهاردانگه متولد شد. ایشان در طول عمرخود در پست های مختلف خدمت نمود . ایشان در اول آدر 1388 در گدشت.

0

 

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری به نقل از خبرگزاری تسنیم ، مراسم پنجمین سالگرد ارتحال مرحوم شادروان علی کردان وزیر فقید کشور دولت احمدی نژاد شامگاه سه شنبه در مسجد حضرت محمد رسول الله (ص) ساری، آغاز شد.

 

 حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی در این مراسم با اشاره به وقوع نهضت عاشورا، اظهار داشت: سالار شهیدان انقلابی محیر العقول ایجاد کرده است که جهان از صلابت حضور، غیرت مداری و تبعیت محض امام حسین(ع) از مقدرات متحیر شدند.

 

 وی افزود: سالار شهیدان به گونه‌ای عمل کرد که اجرام آسمانی مطلقاً تحت تاثیر این نهضت قرار گرفت و نهضت سالار شهیدان و واقعه عاشورا را باید از نشانه‌های واقعی جهان هستی دانست.

 

 این کارشناس مسائل دینی با اشاره به اینکه انبیاء بزرگ الهی به دنبال یافتن اسرار عاشورا و چگونگی تحقق فرهنگ عاشورا بودند، تصریح کرد: این واقعه یک حادثه نیست بلکه فرهنگ بود و پیامبری در طول تاریخ وجود نداشته که برای عاشورا گریه و ناله نکرده باشد.

 

 ادیب یزدی با بیان اینکه متاسفانه برخی شقاوتمندان می خواهند دریا بیکران مجاهدت سالار شهیدان عالم را امری عادی جلوه دهند، افزود: حادثه عاشورا پاک ترین نهضت تاریخ بشریت است، بسیاری از جریان‌ها در طول تاریخ خواستند با دروغ‌پرازی‌ها، گندکاری‌های بنی امیه را صحیح جلوه دهند.

 

 استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به خصوصیت مردم‌داری مرحوم کردان، افزود: حضور مردم در مراسمات بزرگداشت خادم مردم نظیر کردان نشان از اعتقاد مردم به مدیران خدمتگزار است.

 

 وی با بیان اینکه زندگی مرحوم کردان سراسر خدمت و محبت به محرومان بود، گفت: باید منش و سیره عملی مرحوم کردان الگوی عملی مسئولان جامعه شود.

 

 به‌گزارش تسنیم، در مراسم سالگرد مرحوم کردان، محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور دولت دهم، معاون سیاسی و امنیتی استاندارمازندران، امام جمعه موقت ساری، برخی مدیران سابق استانی در دولت نهم و دهم و مردم ساری حضور یافتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.