پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مهمانی سرنوشت‌ساز نساجی در بوشهر

0

امروز و از ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر دیدار تیم‌های شاهین شهرداری بوشهر و نساجی مازندران برگزار می‌شود. تیم‌هایی که هر کدام‌شان نیاز مبرمی به کسب پیروزی در این دیدار دارند و همین نیاز شدید می‌تواند حساسیت این بازی را برای هواداران دو تیم شمالی و جنوبی فوتبال کشور بیشتر کند.

نساجی در شرایطی برای کسب امتیاز به بوشهر می‌رود که پس از ۲ پیروزی در هفته‌های شانزدهم و هفدهم، دیدار خانگی هفته گذشته را با نتیجه ۳ بر ۱ به سایپا واگذار کرد و فرصت فاصله گرفتن از رقبای پایین‌ جدول از جمله ذوب‌آهن را از دست داد. ضمن این که شکست ماشین‌سازی که یک پله بالاتر از نساجی قرار دارد در دیدار هفته قبل مقابل شهر خودرو فرصت را برای نزدیک شدن نساجی به پله نهم جدول بیشتر می‌کرد. اما به هر حال فرصت از دست رفت.

همسایه‌ها در تعقیب نساجی

نساجی ۱۹ امتیازی که در رتبه دهم جدول رده‌بندی قرار دارد حالا دو تیم ۱۸ امتیازی سایپا و ذوب‌آهن را در تعقیب خود می‌بیند و در صورتی که امروز موفق به کسب پیروزی نشود، با توجه به بازی‌های این دو همسایه پایین‌ جدولی احتمال این که در پایان بازی‌های امروز به رده پایین‌تر سقوط کند زیاد است.

امروز احتمال پیروزی دست‌کم یکی از رقبای اصلی نساجی در جدول زیاد است. سایپا ۱۸ امتیازی که پس از نساجی و در رتبه یازدهم قرار دارد میزبان پارس جنوبی جم ۱۵ امتیازی و رتبه سیزدهمی جدول است. ذوب‌آهن هم باید از صنعت نفت آبادان که با ۳۰ امتیاز در رتبه ششم جدول قرار دارد میزبانی کند.

در صورتی که نساجی در بازی امروز از میزبان خود شکست بخورد، سایپا و ذوب‌آهن حتی با کسب یک تساوی می‌توانند به لطف تفاضل گل از نساجی در جدول سبقت بگیرند و نساجی رتبه دهم را با رتبه دوازدهم باید تعویض کند. اگر هم نساجی با کسب یک امتیاز بوشهر را ترک کند، باید امیدوار باشد که همسایه‌های پایین جدولش بیشتر از یک امتیاز نگیرند. چرا که با کسب پیروزی ۲۱ امتیازی می‌شوند و نساجی با تساوی در بازی امروز ۲۰ امتیازی خواهد شد. با این حساب نساجی در بازی امروز مقابل ضعیف‌ترین تیم لیگ نوزدهم ناگزیر به کسب پیروزی است.

کمین شاهین

اما قعرنشینی شاهین نمی‌تواند ملاکی برای راحت بودن کار شاگردان مهاجری در بازی امروز باشد. هرچند که بوشهری‌ها با دریافت ۳۴ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ برتر را دارند و گلزنی به آن‌ها پس از پیکان که ۳۳ گل تا کنون دریافت کرده کار ساده‌تری نسبت به گل زدن به سایر تیم‌هاست. اما معمولا تیم‌هایی که در معرض سقوط قرار دارند، پیش از قطعی شدن سقوط‌شان انگیزه‌ای چند برابر پیدا می‌کنند و می‌توانند خطرناک ظاهر شوند. مانند هفته قبل که شاهین شهرداری بوشهر پس از ۱۷ بازی و کسب ۷ تساوی و پذیرش ۱۰ شکست، در ادامه روند رو به صعود بازی‌هایش موفق به شکست ۳ بر ۱ پیکان در تهران شد تا امیدواری را به اردوی بوشهری‌ها برگرداند.

نساجی از این نظر که امروز با تیمی پر از انگیزه برای سقوط نکردن بازی می‌کند کار بسیار دشواری دارد. از طرفی شاهین شهرداری بوشهر با تیمی که نساجی در نیم‌فصل نخست از نساجی در قائمشهر شکست خورد تفاوت‌هایی دارد. تغییر سرمربی در این تیم از هفته یازدهم تا حدودی تاثیراتی روی شاهین گذاشته و سبب بهتر شدن روند امتیازگیری این تیم شده است.

روند رو به رشد بوشهری‌ها

 بوشهری‌ها تا پایان هفته دهم ۲ تساوی و ۸ شکست در کارنامه داشتند و از ۳۰ امتیاز ممکن فقط ۲ امتیاز کسب کرده بودند. اما از هفته یازدهم که «میشو کریستیچوویچ» کروات هدایت این تیم بوشهری را به عهده گرفت، معدل امتیازگیری شاهین بیشتر شد. به طوری که با احتساب پیروزی هفته گذشته از ۸ بازی با هدایت این مربی کروات موفق به کسب ۸ امتیاز شده و فاصله خود با دو تیم بالاتر از خود، یعنی گل‌گهر سیرجان ۱۲ امتیازی و پیکان ۱۳ امتیازی را کمتر کند تا حالا هواداران این تیم امیدوار باشند که این اختلاف امتیاز نیز در ۱۱ بازی پیش رو از بین برود و تیم‌شان در لیگ برتر ماندگار شود.

این روند رو به رشد شاهین شهرداری بوشهر کار نساجی را در بازی امروز ممکن است دشوار کند. بوشهری‌ها در ۴ بازی خانگی اخیر خود توانستند شکست‌ناپذیر نشان دهند و یک امتیاز از مهمانان خود بگیرند و امروز به دنبال کسب نخستین پیروزی در بوشهر هستند تا صعودی دلچسب در جدول داشته باشند. اما مهاجری معتقد است که امتیاز تیمش ارائه بازی‌های حساب شده و فوتبالی زیباست که در صورت درست اجرا شدن در زمین می‌تواند کار را برای هر حریفی دشوار کند. نساجی در بازی امروز بازیکن محروم ندارد و اگر سرماخوردگی چند بازیکن مشکلی برای حضورشان در زمین ایجاد نکند، با تمام قوا می‌تواند در هوای بهاری این روزهای بوشهر به مصاف شاهین این شهر برود.

بازی هفته گذشته نساجی مقابل سایپا نشان داد که سرخپوشان با وجود ارائه بازی‌های خوب، در صورتی که تیم حریف آنالیز درستی از بازی‌ آن‌ها داشته باشد، می‌تواند تاکتیک‌های نساجی را خنثی و مهار کند. هرچند مهاجری تقریبا در همه بازی‌ها تیمش را به جلو هدایت کرده و توانسته عملکرد بهتری در نیمه دوم داشته باشد، اما آن چه که دیده شده، ضعیف شدن نساجی پس از دریافت گل و استمرار کم‌دقتی بازیکنان نساجی در تبدیل موقعیت‌ها به گل است.

 در حال حاضر نساجی با ۲۵ گل خورده سومین خط دفاع ضعیف لیگ برتر را دارد و با کسب ۱۹ امتیاز از ۱۸ بازی در پله دهم جدول قرار گرفته است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.