پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بيشترين متخلفان رانندگي از حیث جریمه در محور ساري-كياسر

رئیس اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های ساری گفت: بیشترین متخلفان از حیث تعداد در محور ساری – نکا و از حیث جریمه در محور ساری- کیاسر تخلف داشتند.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه ساري، به نقل از فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران، ابوالحسن موسویان اظهار داشت: در هفت ماه امسال 482 فقره تخلف اضافه تناژ در نمایندگی ساری رسیدگی شده است.

 

وی تصریح کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد افزایش داشت.

 

موسویان علت عمده این افزایش تخلف را کنترل‌های پلیس‌راه و اجرای گشت نامحسوس عنوان کرد.

 

وی ادامه داد: این نمایندگی با همکاری ماموران پنج پلیس‌راه مستقر در حوزه استحفاظی شامل پلیس‌راه ساری، سوادکوه، کیاسر، جویبار و گدوک به همراه استقرار همکاران نمایندگی در محورهای مختلف به صورت گشت‌های نامحسوس تعداد 275 راننده متخلف در بخش تناژ اضافه بار را در هفت ماه سال جاری جریمه کرد.

 

رئیس اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های ساری تصریح کرد: بیشترین متخلفان از حیث تعداد در محور ساری – نکا و از حیث جریمه در محور ساری- کیاسر تخلف داشتند.

 

وی ادامه داد: در این مدت بیشترین تعداد تخلف در تیرماه با 96 فقره و کمترین تعداد تخلف با 31  فقره در فروردین سال‌جاری بوده است.

 

موسویان اضافه کرد: متخلفان علاوه بر جریمه‌های نقدی در صورت تکرار تخلف راهی کمیسیون ماده 11 رانندگان و محرومیت از رانندگی می‌شوند و شرکت‌های صادرکننده بارنامه هم جهت طرح تخلف به کمیسیون ماده 12 معرفی می‌شوند.

 

موسویان خاطرنشان کرد: تخلفات اضافه تناژ بیشترین علت تخریب رویه راه‌ها بوده و همچنین حمل بار اضافه سبب تضعیف کارایی سامانه‌های ترمز کامیون‌ها شده و تصادف‌های شدید را در پی دارد.

 

وی در پایان یادآور شد: به همین دلیل اقداماتی نظیر به‌کارگیری باسکول‌های ثابت و سیار در پاسگاه‌های پلیس‌راه، اجرای گشت‌های مشترک کنترل و نظارت با همکاری پلیس راه و انجمن‌های صنفی و گشت‌های کنترل نامحسوس پلیس‌راه به صورت مستمر و برای برخورد قانونی با متخلفان در حوزه نمایندگی ساری انجام می‌گیرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.