پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

هزینه ۲۷۰میلیارد ریالی برای پایداری برق مازندران

0

رضا غفاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: شبکه توزیع برق استان مازندران به واسطه شرایط جوی ، افزایش جمعیت ، مخاطرات و خسارات طبیعی همواره نیاز به پایدار سازی و مقاوم سازی است. 

وی با بیان اینکه هر ساله صدها کیلومتر از شبکه توزیع برق مازندران بر اثر حوادث طبیعی آسیب می بینند ، افزود: همچنین نوسانات برق به دلیل جابه جایی و افزایش جمعیت یکی از دیگر معضلات شبکه برق استان است. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: برای دهه فجر امسال ۱۱۴ پروژه پایدارسازی و مقاوم سازی در شبکه توزیع بهره برداری می‌شود که ۲۷۰ میلیارد ریال هزینه در برداشته است. 

غفاری ادامه داد: این پروژه ها شامل تامین برق شهری و روستایی ، کاهش تلفات ، رینگ و توسعه فیدر ، رفع ضعف ولتاژ و تقویت شبکه ، اصلاح و بهینه سازی شبکه و توسعه و احداث شهری و روستایی می باشد.

به گفته او برای بهره برداری از این پروژه ها ۲۶ کیلومتر شبکه فشار متوسط ، ۷۶ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۳۹ دستگاه ترانس با ظرفیت ۲۰ مگاولت آمپر احداث و مستقر شد.

وی گفت: بیشترین پروژه های بهره برداری شبکه توزیع برق در دهه فجر مربوط به بابل با ۲۷ پروژه ، آمل با ۱۵ پروژه و ۱۰ پروژه در ساری و فریدونکنار است. 

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران همچنین به اشتغال زایی پروژه های دهه فجر اشاره کرد و گفت: این پروژه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم حدود ۲ هزار شغل ایجاد خواهد کرد.  

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون هیچگونه قطعی به دلیل نوسان و ناپایداری نداشتیم ، افزود: امسال نیز دهها میلیارد تومان شبکه توزیع برق برای برای پایداری شبکه توزیع هزینه کرده است که جزو وظایف این نهاد برای کیفیت بخشی خدمات به مشترکین است. 

توزیع برق مازندران توسط ۲ شرکت با نام شرکت توزیع برق مازندران و شرکت توزیع برق غرب استان اداره می شود که در مجموع بیش از ۲ میلیون مشترک را تحت پوشش دارند. 

حدود ۷۰ درصد مصرف برق مازندران نیز توسط مشترکین خانگی انجام می شود. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.