پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای ساماندهی پوشش مدارس

0

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سیدعلی علوی در کارگروه مد و لباس مازندران افزود : با توجه به اهمیت ترویج پوشش ایرانی – اسلامی در بین دانش آموزان ، در صورت تمایل آموزش و پرورش ، آمادگی داریم تا در این زمینه فراخوان عمومی بدهیم .

وی در این نشست که با محوریت برگزاری سومین جشنواره استانی مد و لباس برگزار شد ، اعلام کرد که این جشنواره در نیمه دوم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

علوی گفت : با برگزاری جشنواره‌ مد و لباس ، اشاعه و ترویج فرهنگ پوشش ایرانی اسلامی را پیگیری می کنیم و تلاش داریم جشنواره سوم استان نیز با موضوع متناسب با زیست‌بوم مازندران برگزار شود.

وی افزود : به جهت وجود ظرفیت های قوی در برخی از شهرستان‌های استان در حوزه مد و لباس تلاش می‌شود در سال‌های آینده میزبانی برگزاری جشنواره استانی مد و لباس از مرکز استان به سایر شهرستان‌ها واگذار شود.

علوی بابیان اینکه خروجی جشنواره و طرح‌های ارائه‌شده باید در بازار و بین مصرف‌کنندگان مشاهده شود، گفت :  ارائه خروجی جشنواره‌های مدو لباس در فروشگاه‌های پوشاک استان به‌ویژه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی که در مناسبت‌های مختلف نظیر نوروز برپا می‌شود ضروری است و انتظار می‌رود اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان مازندران غرفه‌هایی برای ارائه مد و لباس اسلامی ایرانی در حاشیه نمایشگاه‌های صنایع‌دستی تعبیه کند.

جشنواره مد و لباس ایرانی با هدف ایجاد انگیزه در طراحی لباس و پوشاک به سبک ایرانی اسلامی و تشویق مردم به این نوع پوشش در مناطق مختلف برگزار می شود و نخستین دوره این جشنواره در مازندران نیز اواخر سال ۹۶ با نمایش ۶۰ اثر از طراحان و خیاطان در ساری برگزار شد.

مازندران بر اساس آمارهای رسمی حدود ۵۳۷ هزار دانش آموز دارد که در بیش از چهار هزار مدرسه تحصیل می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.