پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اختصاص بیش از ۳۳۰ میلیون تومان اعتبار برای مجتمع فرهنگی هنری رامسر

0

مجتمع فرهنگی و هنری رامسر با حدود  ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی از حدود ۱۸ سال در باغ ۳۳ هکتاری رامسر  رها شده بود.

محمد آزاد عصر دوشنبه در جلسه کمسیون برنامه ریزی شهرستان رامسر افزود : به منظور تکمیل و راه اندازی مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان این میزان اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافت.

وی گفت : در جلسه اخیر شورای برنامه ریزی استان مازندران که با حضور وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد ، تکمیل این مجتمع مورد موافقت علی اصغر مونسان قرار گرفت.

باغ ۳۳ هکتاری شهرستان گردشگرپذیر رامسر در غرب مازندران یکی از ۲ طرح پیشنهادی اداره کل میراث فرهنگی استان مازندران در سال ۸۸ برای ثبت جهانی به سازمان یونسکو بوده است که به دلیل وجود ساختمان نیمه کاره فرهنگی و هنری از دستور ثبت جهانی خارج شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران هم پیش تر در خصوص ثبت جهانی باغ ۳۳ هکتاری رامسر گفت که تکمیل بنای نیمه‌کاره مجتمع فرهنگی و هنری واقع در عرصه این باغ ، با کاربری فرهنگی و موزه‌ای مانعی برای ثبت جهانی (یونسکو) این باغ نمی‌شود.

فرماندار شهرستان رامسر همچنین با اشاره به توجه دولت تدبیر و امید به تکمیل پروژه ها در شهرستان رامسر گفت : با وجود شرایط سخت تحریم ظالمانه دولت اعتبارات ویژه ای را برای تکمیل طرح های نیمه تمام در شهرستانها اختصاص داده است که اخصاص این میزان اعتبار برای تکمیل مجتمع فرهنگی وهنری رامسر از جمله این طرح ها است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر هم گفت :‌ تکمیل پروژه مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان به اداره راه و شهرسازی شهرستان محول شد و اختصاص ۳۳۱ میلیون ۷۰۰ هزار تومان از محل تملک و دارایی  و محل متوازن صورت گرفته شد و مقرر شد سازمان برنامه وبودجه استان این میزان اعتبار را به اداره راه مسکن و شهرسازی پرداخت کند تا پس از انتخاب پیمانکار این طرح هر چه زودتر اجرایی شود.

عبدالرضا رشیدی افزود :  در حال حاضر پیگیری مستمر برای اغاز تخصیص اعتبار و شروع عملیات احرایی درمازندران در جریان است .

وی گفت : ضمن اینکه هم اکنون اداره کل راه و شهرسازی استان با پرداخت مبلغ  ۳۰ میلیون تومان برای اعزام مشاور و اجرای مراحل مقاوم سازی این بنا اقدام کرده است . 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.