پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۳۵ کیلومتر شبکه متوسط برق مازندران مقاوم‌سازی شد

0

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مازندران، رضا غفاری اعتبار صرف شده برای مقاوم سازی این میزان شبکه فشار متوسط برق استان را بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد.   

وی ادامه داد : امروزه با افزایش تهدیدات و وقوع بحران ها، انجام اقدامات پیشگیرانه و مقاوم سازی شبکه و تاسیسات توزیع برق همسو با برنامه های پدافند غیر عامل از جمله اقدامات  شرکت توزیع برق مازندران است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران گفت: همچنین برای تسریع در امر تعمیرات با بازنگری مانورهای جهادی که  به صورت همجواری و استانی برگزار می شود، کاهش میزان آسیب پذیری فیدرهای فشار متوسط در شرایط نامساعد جوی شاهد می باشیم.

وی از برگزاری ۳۵ مانور عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق مازندران در ۱۸ شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت :ماهیت این مانورهای فنی عملیاتی، مقاوم سازی شبکه های فشار متوسط حوزه های شهری و روستایی در سراسر مازندران است.

مازندران دو شرکت توزیع برق دارد که یکی با نام ” شرکت توزیع برق مازندران ” از گلوگاه تا انتهای غربی شهرستان آمل را پوشش می دهد و دیگری که نام ” شرکت توزیع برق منطقه نوشهر ” را بر خود دارد که مناطق غربی استان را تحت پوشش دارد. 

شرکت توزیع برق مازندران یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک دارد .

مازندران بنا به شرایط آب و هوایی که دارد همواره در طول سال دستخوش حوادث طبیعی همچون سیل، طوفان و آب گرفتگی می شود.

این پراکندگی وقوع حوادث طبیعی در استان مازندران به یک فصل پربارانی همچون پاییز و زمستان خلاصه نمی شود و مردم این استان در دیگر ایام سال نیز حوادثی از این دست را تجربه کردند که از آن جمله بارش های بهاری امسال و سیلابی که به هفت هزار واحد مسکونی این استان خسارت زد و ۱۸ هزار میلیارد ریال به بخش های مسکونی، زیربنایی و کشاورزی مازندران خسارت وارد شد.

شبکه های برق نیز از جمله زیرساخت هایی است که غالبا در این نوع حوادث دچار خسارت می شوند که مقاوم سازی آنها راهی برای کاهش و کنترل این آسیب ها است که از سوی شرکت مربوطه اجرا شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.