پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بارندگی سبب رانش زمین در محور کوهستانی نور شد

0

سلیمان ایزدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که رانش در جاده کوهستانی و برفگیر رویان – گلندرود و در منطقه “سرخ تیل ” کیلومتر ۱۶ محور لاویچ – چمستان رخ داد و سبب شکستگی و فرونشست سطح جاده شد.

وی با اعلام این که پس از رانش ، جاده چند ساعت به منظور ترمیم موقت بر روی تردد خودروها بسته بود ، گفت که هم اکنون تردد با احتیاط در مناطق رانش امکان پذیر شده است.

ایزدی گفت : این حادثه باعث تخریب جاده به طول حدود ۲ متر و عرض ۱۵ متر شد و نیروهای راهداری با به کارگیری امکانات و تجهیزات و به منظور جلوگیری از تخریب بیشتر اقدام به ترمیم اولیه این ۲ نقطه حادثه دیده کردند ولی با این حال به دلیل عمق خسارت باید به طور اساسی درست شود.

وی از این جاده به خاطر وجود تعداد زیاد روستا در مسیر و گردشگر پذیری به عنوان جاده پرتردد در تمامی ایام سال یاد و تاکید کرد که باید برای ایمن سازی نقاط رانشی اقدامات فوری انجام شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور گفت : با اینکه سال گذشته برای جلوگیری از تخریب و رانش جاده حدود ۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه و به طور موقت درست شد ولی با توجه به موقعیت این جاده نیاز به اعتبار و تعمیرات اساسی است.

ایزدی با ابراز نگرانی نسبت به رانشی بودن جاده های منطقه ، از مسئولان ذیربط خواست تا اعتبارات لازم را برای رفع مشکل اختصاص دهند.

وی همچنین به رانندگانی که قصد آمد و شد در این مسیرهای ارتباطی را دارند توصیه کرد با سرعت مطمئن و احتیاط تردد داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

بارش برف و باران در محورهای کوهستانی شهرستان نور از عصر شنبه شروع شد بر اساس اعلام هواشناسی مازندران ناپایداری هوا تا صبح سه شنبه هفته جاری ادامه دارد.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور حدود ۷۵۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را زیرپوشش دارد.

شهرستان نور با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.