پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پیش‌بینی هواشناسی مازندران برای نوروز ارتقا می‌یابد

0

محمدرضا رضوی روز یکشنبه در نخستین جلسه ستاد تسهیل خدمات نوروزی سفر مازندران گفت: شرایط جغرافیایی و اب و هوایی مازندران از متغیرترین شرایط جوی کشور است که پیش بینی ان را سخت می کند.

وی با بیان اینکه گردشگرپذیر بودن و برنامه ریزی مسافران برای سفر به مازندران برای استان حیاتی است، افزود: نوروز امسال جهت آگاه سازی مردم از شرایط جوی مازندران پیش بینی های هواشناسی ۱۰ روزه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی با بیان اینکه تمامی نقاط استان مازندران از قله دماوند تا دریای خزر تحت نظر و پایش هواشناسی قرار دارد، افزود: هواشناسی مازندران پیش از ایام نوروز پیش رو امکانات خوبی برای مسافران جهت برنامه ریزی سفر به مازندران را فراهم خواهد کرد. 

بارندگی شدیدی که از ۲۶ اسفند پارسال در مازندران باریدن گرفت و تا ۱۲ فروردین چندین بار استان مازندران را مورد هجوم قرار داد، سبب طغیان رودخانه ها و ورود سیلاب به زندگی و محل کسب و کار مردم و همچنین مزارع و باغ ها در ۱۲ شهرستان، ۹ نقطه شهری و بیش از ۱۷۰ روستا شد.

بارش همزمان برف سنگین در مناطق بالادست و ییلاقی مازندران هم که در بعضی مناطق بیش از یک و نیم متر گزارش شد ، دستکم حدود ۶۰۰ روستا را درگیر و راه دسترسی بسیاری از آنها را برای مدت چند روز بست ضمن این که خدمات اولیه مانند آب ، برق ، گاز و تلفن این مناطق را هم دچار قطعی یا اختلال کرد.

علاوه بر این سیلاب به ۶ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در ۲۰۰ روستا و اراضی کشاورزی و تاسیسات زیربنایی مازندران خسارت وارد کرد و همچنین در این حادثه پنج نفرجان خود را از دست دادند و بیش از ۶۰۰ واحد مسکونی بطور کامل تخریب شد.

سیلاب اوایل امسال از نظر اعتباری بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال به مازندران خسارت وارد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.