پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کتابخانه عمومی قلم‌چی روستای زاغمرز شهرستان بهشهر افتتاح شد

0

ایسنا/مازندران کتابخانه عمومی قلم‌چی روستای زاغمرز شهرستان بهشهر با حضور مدیرکل اداره کل کتابخانه‌های مازندران، خیّر دکتر کاظم قلم‌چی، جمع کثیری از اهالی این روستا، مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

جمال ابوطالبی عبدالملکی دبیر شورای اسلامی زاغمرز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به دنبال پیگیری‌های چندین ساله شورای اسلامی زاغمرز سرانجام تلاش‌ها به بار نشست و کتابخانه عمومی زاغمرز مزین به نام قلم‌چی (خیّر بزرگ کشور و مدیر عامل بنیاد موقوفه علمی آموزشی قلم ‌چی) در زمینی که با کمک و هدایای اهالی فرهنگ دوست و شورای اسلامی و دهیاری این روستا خریداری شده بود، احداث شد.

وی تصریح کرد: این روستای بزرگ مازندران دارای پتانسیل‌های بی‌شماری از جهات مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی بوده که حضور موسسات و نهادهای بزرگ ملی همچون بندر بزرگ تجاری امیرآباد، نیروگاه برق شهید سلیمی نکا و شرکت‌های بزرگی همچون صدرا و حفاری شمال و پایانه نفتی و نیز ذخیرگاه بین المللی میانکاله تنها بخشی از ظرفیت‌های بی‌شمار این روستا است.

دبیر شورای اسلامی زاغمرز خاطرنشان کرد: از سال‌ها پیش شورای اسلامی زاغمرز با فروش کتابخانه سابق در صدد احداث کتابخانه عمومی و مدرن و امروزی بر آمده بود که خوش بختانه با کمک‌های خیرین محلی و بومی زمین مورد نظر در نقطه‌ای مناسب که محل تمرکز چندین مدرسه و دبیرستان پسرانه و دخترانه بود در خیابانی که نام زیبای فرهنگ را بر خود داشت خریداری و با اختصاص بودجه از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و نیز کمک مالی خیر کاظم قلم‌چی این امر به سرانجام رسید.

ابوطالبی در مورد وضعیت این کتابخانه بیان کرد: این کتابخانه شامل بنایی با مساحت ۲۹۰ متر مربع در دو طبقه ساخته شده است که شامل بخش کودک، سالن مطالعه خواهران و برادران به‏صورت مجزا، نمازخانه، سرویس بهداشتی و قسمت نگهداری کتاب‌های نفیس است.

وی گفت: تاکنون حدود 2  هزار جلد کتاب از سوی سازمان اسناد ملی کشور و ۴۰۰ جلد از سوی کتابخانه‌های شهرهای همجوار و تعداد قابل توجهی توسط اهالی زاغمرز به این مرکز فرهنگی اهدا شده است.

دبیر شورای اسلامی زاغمرز عنوان کرد: مجموعا حدود ۶۰۰ میلیون تومان توسط دکتر قلم‌چی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور جهت ساخت این مرکز فرهنگی هزینه شد.

آرزو ولی پور رییس اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران در ادامه گفت: شما جوانان و نوجوانان این روستا نباید کتابخانه را خالی بگذارید و با عضویت خود در کتاب خانه جدید الاحداث از موقعیت ایجاد شده بهره‌مند شده و آینده کشور را بسازید.

وی تصریح کرد: پیشینه فرهنگی و فرهنگ دوستی روستای زاغمرز و استقبال خوبی که امروز از طرف مردم این روستا شاهد هستیم، نشان می‌دهد که انتخاب این نقطه از کشور برای احداث کتابخانه عمومی و هزینه کردن برای این منظور اقدامی بجا و سزاوار بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران بیان کرد: پیگیری‌های بسیاری توسط اعضاء محترم شورای اسلامی زاغمرز و مسئولین محلی و شهرستانی جهت انجام این اتفاق مبارک صورت گرفت که همه شایسته تقدیر و تشکر است.

کاظم قلم‌چی یکی از خیرین کشور در ادامه با اشاره به اینکه من خود با رنج و زحمت بسیار زندگی و سختی‌های بسیاری کشیده‌ام، گفت: به خواست خداوند متعال و تلاش شبانه روزی به جایگاهی رسیدم که بتوانم  مدارس، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌های بسیاری بسازم تا دانش آموزان و دانش جویان و اهل علم و دانش در اقصی نقاط ایران بویژه مناطق محروم از این مکان‌ها استفاده کنند و امروز که اینجا هستم بسیار خوشحالم که این اتفاق رقم خورده است.

وی یادآور شد: در گذشته بیشتر رتبه‌های تک رقمی کنکور سراسری کشور از پایتخت و تهران بودند حال آنکه در سال‌های اخیر با وجود شعبات متعدد بنیاد علمی آموزشی قلم‌چی و احداث آموزشگاه‌ها و مدارس و کتابخانه‌ها در سراسر کشور و در کوچک‌ترین شهرها شاهد آن هستیم که این جایگاه رفیع به شهرستان‌ها و حتی شهرها و روستاهای کوچک اختصاص داده شد و این جای بسی خرسندی است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.