پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حدود ۷۰ درصد یارانه‌بگیران مازندرانی مشمول بسته حمایتی شدند

0

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، کامران اصغری در نشست شورای هماهنگی سازمان های زیر مجموعه این اداره کل افزود : در حال حاضر بسته حمایتی به حساب سرپرستان ۷۰۹ هزار و ۲۷۳ خانوار خانوار شهری و روستایی مازندران واریز می شود.

اصغری تعداد یارانه‌بگیر در استان را یک میلیون و ۳۲ هزار و ۹۱۱ خانوار اعلام کرد.

بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ بعد خانوار در مازندران ۳.۱ نفر است.

اعتراض ۱۳۱ هزار مازنی برای بسته حمایتی 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران همچنین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت که تاکنون ۱۳۱ هزار خانوار مازندرانی که بسته حمایتی به حسابشان واریز نشده، نسبت به عدم واریز آن با مراجعه به سامانه بسته حمایتی معیشتی به آدرس (https://hemayat.mcls.gov.ir/) اعتراضان را ثبت کردند.
وی افزود : براساس ابلاغ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خانوارهایی که با وجود عدم دریافت یارانه نقدی، متقاضی دریافت بسته حمایتی هستند، تا ۳۰ دی ماه مهلت دارند با مراجعه به  این سامانه برای دریافت بسته حمایتی معیشتی درخواست خود را در این سامانه به ثبت برسانند.
اصغری گفت : پس از بررسی اعتراض متقاضیان، کسانی که مشمول این کمک ها شوند، قطعا اعتبار معوقه نیز به حسابشان واریز خواهد شد.
بر اساس آمار، بسته حمایتی برای خانوارهای یک نفره ۵۵۰ هزار ریال، ۲ نفره یک میلیون و ۳۰ هزار ریال، سه نفره یک میلیون و ۳۸۰ هزار ریال، چهار نفره یک میلیون و ۷۲۰ هزار و پنج نفره به بالا نیز دو میلیون و ۵۰ هزار ریال تعیین شده است.

برابر آمارهای رسمی موجود ، به طور میانگین مازندرانی ها ماهانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال یارانه نقدی و بسته حمایتی دریافت می کنند که  در سال به حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال می رسد. این مبلغ پنج برابر سرمایه گذاری صنعتی سال گذشته و سه برابر میزان همین سرمایه گذاری در سال جاری است.
علاوه بر آن این میزان واریزی حدود سه برابر اعتبار عمرانی استانی، ملی و سایر تبصره های قانونی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.