پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ناپایداری جوی در مازندارن ادامه می‌یابد

0

مردم مازندران که روز گذشته هوای سرد و بارانی همراه با بارش برف در ارتفاعات را شاهد بودند امروز و در دومین روز هفته با تغییر ۱۸۰ درجه ای روز آفتابی همراه با افزایش دما را شاهد هستند .

دیروز شنبه بیشترین بارش برف در محور کندوان به میزان ۴۰ سانتی متر و پس از آن در محور هراز و گدوک و کیاسر به ترتیب ۱۵ تا ۱۰ سانتی متر برف بارید.

همچنین بنا به گزارش اداره کل هواشناسی مازندران شب گذشته بلده با ۱۲ سانتی گراد زیر صفر سردترین نقطه استان بود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : مدل های هواشناسی نشان می دهد که هفته پیش رو شرایط متغییر آب و هوایی در استان شاهد خواهیم بود .

مرتضی فرجی افزود : هوای مازندران روز گذشته شنبه  سرد و با بارش باران در مناطق جلگه ای و در ارتفاعات با بارش برف همراه بود به طوریکه ارتفاع برف رد برخی نقاط به ۴۰ سانتی متر و دمای هوا به ۱۲ درجه زیر صفر رسید .

وی ادامه داد : این شرایط جوی تا صبح امروز ادامه داشت و اکنون جوی پایدار یعنی آفتاب و نیمه ابری همراه با افزایش دما در طول روز را در مازندران شاهد هستیم .

به گفته این کارشناس هواشناسی مازندران این افزایش دما در طول روز به میزان حدود پنج درجه سانتی گراد خواهد بود و بیشینه دمای هوا به ۱۶ درجه سانتی گراد خواهد رسید .

وی با اشاره به اینکه این شرایط جوی پایدار تا اواسط روز دوشنبه ادامه دارد ، افزود : از اواخر دوشنبه تا صبح سه شنبه بار دیگر ابرناکی همراه با بارش پراکنده را در مازندران شاهد خواهیم بود که در ارتفاعات برف می بارد .

فرجی اضافه کرد : این شرایط جوی تنها یک روز باقی می ماند و از بعدازظهر سه شنبه تا عصرچهارشنبه از شدت ناپایداری هوا کاسته می شود و هوای آفتابی همراه با ابرناکی را در استان مازندران شاهد خواهیم بود . 

وی گفت : از چهارشنبه شب مجددا بارش باران در مناطق جلگه ای و ساحلی و در ارتفاعات برف در مازندران رخ می دهد که این وضعیت تا روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت .

کارشناس هواشناسی مازندران این وضعیت متغییر هوا  را ناشی از ورود و استقرار چندین سامانه ضعیف در استان ذکر کرد .

کمینه و بیشینه دمای امروز ساری ، مرکز مازندران به ترتیب سه و ۱۴ درجه سانتی گراد پیش بینی شد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.