پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بابایی جدا از کارگر و کارگر جدای از او نیست

0

پایگاه خبری چهاردانگه: علی بابایی کارنامی از مدیران با سابقه در سطح استان و شهرستان ساری، و از کاندیدا های تصدی کرسی مجلس یازدهم در شهرستان ساری و میاندرود در گفتگو با عبارت از دلایلش برای داوطلبی در انتخابات گفت.

وی اشاره کرد با شناختی که در طول سالیان مدیریتی از مشکلات و مسائل کشور و استان پیدا کرده اقدام به این کار نمود و افزود: در ۴۰ سال پس از انقلاب و تجربه ی ۱۰ مجلس متفاوت و آزمودن جریان های سیاسی، به نظرم وقت آن رسیده تا یک جریان مستقل فرای از گرایشات سیاسی در این مسیر شکل بگیرد. ما خوبی و بدی این گرایشات را دیدیم و کارآمدی و ناکارآمدی آنها را هم متوجه شدیم و به نظرم آزموده را آزمودن خطاست.

بابایی اضافه کرد: بنظر بنده نقش نظارتی مجلس حتی از نقش قانون گذاری آن پر اهمیت تر است. چون ما احزاب محور نیستیم و حزب ساختاری مناسب با شان مردم نداریم بنابراین هیچ حزبی هم نیست که نمایندگان را کنترل کند و هدف گذاری داشته باشد و ضمانت این هدف گذاری را هم حزب بر عهده بگیرد. اغلب نمایندگان ما شخص محور هستند.

علی بابایی کارنامی گفت: احساس کردم جای صدایی در شهر خالی است. صدای کسی که از سربازی به سرداری رسیده و پله ها را یک به یک عبور کرده. بنده از شورای روستا شروع کردم و به بخشداری، شهرداری، فرمانداری و سپس استانداری رفتم و در حوزه ی کار و کارگری هم نماینده کارگران در سطح استان و کشور بودم همچنین در بخش مدیریتی و کسب و کار نیز قائم مقام وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی را در سابقه دارم. میتوانم بگویم درک درستی از واقعیت های جامعه و گلوگاه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی پیدا کردم و حاضرم با هر شخص یا رسانه ای در این موضوعات بحث کنم.

وی درباره ی مطالبات مردم چنین گفت: رفع مشکل اقتصادی، مبارزه با بی عدالتی و احترام به کرامت انسانی بزرگترین مطالبات مردم است. من از جنس مردم پایین دست جامعه هستم و بر این عقیده ام که فاصله ی زیادی بین مردم و مسئولین به وجود آمده که باید از بین برود و ارتباط بین آنها از فضای مجازی به فضای واقعی منتقل شود.

کارنامی در اشاره به مشکلاتی که در این سال ها وجود داشته اظهار کرد: متاسفانه در چند دوره ی اخیر مجلس در ساری شاهد این هستیم که هیچ گفتمان مشخصی برای انتخاب نمایندگان وجود ندارد و آنها نیز خود را پاسخگوی گفتمانی خاص نمی دانند و به همین علت است که خدمتگرار و غیر خدمتگزار، شایسته و ناشایست را نمی شود از هم تفکیک کرد و این برای مرکز استان بسیار تاسف برانگیز است.

وی از تلاشش برای ایجاد یک گفتمان جدید در ساری خبر داد و افزود:  من با شناسایی قابلیت ها تصمیم به ایجاد یک گفتمان تازه را گرفتم ، گفتمانی از جنس مردم، گرایشات سیاسی در اینجا مهم نیست و هرکسی که شاخصه های مدنظر را داشته باشد می تواند حول این گفتمان جمع شود.

علی بابایی با انتقاد از رویه ی موجود در بین مدیران و مسئولان شهر گفت: ما باید مدیر تربیت کنیم و از دعوا و درگیری های شخصی دور شویم که هرچه در این سالها خوردیم از همین موضوع بوده و چه افرادی که برای داشتن ضعف های کوچکی که در وجود همه هست از صحنه مدیریت حذف شدند و به خوبی های آنان توجهی نشد.

او ساری را نماد توسعه سیاسی کشور خواند و اضافه کرد: استارت جریان احمدی نژاد در سال ۸۴ از دومین سفرش به ساری آغاز شد. همینطور روحانی در دور اول گفت من پیروزی خودم را از ساری متوجه شدم. چنین ظرفیتی باید استفاده شود و من با مطالعه و تحقیق روی این ظرفیت سعی دارم که آن را در کشور مطرح کنم تا مدیران لایقی که در اینجا پرورش می یابند به حق خود در مدارج بالای کشور برسند.

کارنامی همچنین علاقه اش به قشر کارگر را اینگونه بیان کرد: نمی توان گفت بابایی جدا از کارگر و کارگر جدای از او است. ما مثل درختی شده ایم که شاخ و برگمان یکی است. چون بنده سالها به عنوان نماینده کارگران بودم و از ریز مشکلات آنها با خبرم. اما در این دوره سعی شده تا با مطالعه دقیقتر جامعه تمام اقشار را تحت پوشش چتر حمایتی خود بگیرم و محدود به بخش خاصی نشوم. زبیعی است که من از قشر کارگر هستم اما تفکری مد نظرم است که تمام حرفه ها از اساتید دانشگاه و مسئولین تا کاسب و کارگر با هر گرایشی در آن حضور داشته باشند.

همچنین وی گفت: نگاه من به کارگر به عنوان منشا ثروت و تولید ناخالص ملی نگاه می کنم و هدفم توانمند سازی آنان است.

علی بابایی کارنامی در خصوص شور انتخاباتی و میزان مشارکت مردم در این دوره بیان کرد: مردم اگر اهلش را پیدا کنند مطمئنا باز هم شور انتخاباتی خود را به رخ می کشند و اگر هنوز فضای انتخابات شور و حال خود را نیافته به این علت است که مردم اهلش را پیدا نکرده اند. چون فضای بی اعتمادی کمی بر جامعه حاکم شده توصیه من به همه ی کاندیدا ها این است که به جای تلخ کردن کام مردم، از برنامه هایشان بگویند و اگر در گذشته ضعفی داشتند از مردم عذرخواهی کنند.

وی افزود: ما باید فرهنگ عذر خواهی را در کشور نهادینه کنیم تا اعتماد مردم دوباره بازگردد. مردم از مسئولین صداقت می خواهند و بزرگان ما به همین علت گفتند دیانت ما عین سیاست مت و سیاست ما عین دیانت ماست.

در انتها بابایی به مشکلات دهیاران اشاره کرد و تاکید داشت از آن جایی که آنها پایه ی توسعه ی کشور هستند باید توجه بیشتری به آنان صورت گیرد.

او به همه مدیران توصیه کرد تا صادقانه کار کنند و ترس از دست دادن مقام خود را نداشته باشند. وی افزود: حداقل از طرف خودم می گویم اگر من رای بیاورم بدون توجه به گرایشات سیاسی دست هر مدیری را که خوب کار می کند می فشارم و او را تحسین می کنم.

بابایی کارنامی در آخر اضافه کرد: درب گفتمان بابایی به روی همه باز است و هیچ اتاق فکر و پشت صحنه خاصی نداریم و نیاز به همفکری و کمک اهالی شهر داریم و می خواهیم در کنار آنان قرار بگیریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.