پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

دامان سبز مازندران در محاصره هزاران تن زباله

روزانه ۲۵۰۰ تن زباله در مازندران تولید می‌شود که در ایام تعطیلات این میزان تا ۵ هزار تن افزایش می‌یابد.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، به نقل از روزنامه اطلاعات، رئیس انجمن مدیریت سبز ایران در همایش مدیریت سبز که در محل اداره محیط زیست مازندران برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: امروز شاهدیم که جنگل‌های کیاسر در حال دفن شدن در زیر انبوهی از زباله است ک اگر به این مسئله توجه نشود فاجعه عظیم به بار می‌آید.

 

مجید سرایداران با بیان این که تنها منطقه سبز کشور در مناطق شمالی قرار دارد اظهار داشت: متاسفانه هر روز به دلیل نبود مدیریت درست، شاهد تخریب مراتع و جنگل‌ها در این مناطق هستیم.

 

وی به ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و افزود: افراد سودجو با ویلا سازی در حریم محیط زیست باعث تخریب مناطق می‌شوند.

 

وی با اشاره به نقش مردم در حفظ محیط زیست گفت: اگر به پیشینه تاریخی مراجعه کنیم می‌بینیم پیشینیان ما توجه جدی به محیط زیست داشتند و بالاترین احترام را برای آن قائل بوده‌اند.

 

رئیس انجمن مدیریت سبز ایران با اشاره به این که براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته ۷۷ درصد مردم جمع‌آوری زباله را وظیفه دولت می‌دانند، گفت: تنها ۴۴ درصد اظهار داشتند که می‌خواهند برای محیط زیست کار کنند.

 

سرایداران افزود: متاسفانه هنوز مردم به این باور نرسیده‌اند که هر کدام از افراد می‌توانند در حفظ محیط زیست سهیم باشند.

 

وی با بیان این که سالانه ۱۸ هزار میلیارد پاکت پلاستیکی در طبیعت رها می‌شود افزود: امروز به دلیل تغییر سبک زندگی و رواج ظروف پلاستیکی در جامعه شاهد افزایش حجم زباله در کشور هستیم.

 

وی به قرار گرفتن ایران در منطقه زرد بیابانی اشاره کرد و افزود: با وجود سرسبزی مناطق شمالی بحث کم آبی در این منطقه بسیار جدی است و باید به این مسئله توجه داشت.

 

سرایداران با تأکید بر اینکه بزرگترین منابع درآمدی در دنیا از کسب و کار سبز است گفت: بحث توریسم یکی از کسب و کارهای سبز است که اگر به درستی به آن پرداخته شود، می‌توان تا حد زیادی مشکلات اشتغالی را برطرف کرد.

 

مدیرکل محیط زیست مازندران نیز به وظیفه شهرداری‌ها در ساماندهی جمع‌آوری زباله اشاره کرد و افزود: براساس قانون، ساماندهی زباله از وظایف شهرداری‌ها محسوب می‌شود که اگر آنها به وظیفه خود عمل کنند، در مدت زمان اندک می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم.

 

ناصر مهردادی، میانکاله را نگین محیط زیست کشور دانست و بیان داشت: میانکاله به عنوان زیستگاه بین‌المللی است و ما مفتخریم که این منطقه در مازندران قرار دارد.

 

وی گفت: جلسه‌ای در ۲۵ فروردین امسال برگزار شد و با توجه به گزارش‌های مطرح شده توسط محیط زیست مازندران، بر مدیریت یکپارچه محیط زیست در حوزه استان تأکید شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.