پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فرماندارنوشهر: رفتارهای کاربران فضاهای مجازی در فرآیند برگزاری انتخابات مجلس رصد می‌شود

0

حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت یک کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد و برابر آمار رسمی ، دست کم  ۵۰ نفر به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این شهرستان‌ها نام‌نویسی کردند که از این شمار تاکنون سه نفر انصراف داده اند. 

عبدالصمد صفرنژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت که درصورتی رفتارهای انتخاباتی و تبلیغاتی از برخی از مدیران کانالها ، گروهها و در مجموع کاربران شبکه‌های اجتماعی پیام رسان به طرفداری از نامزدهای خاص مجلس شورای اسلامی یا علیه او دیده یا گزارش شود برابر قانون انتخابات با او برخورد خواهد شد.

وی افزود : امروز در نشست هایی که با عنوان ستاد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شده ، یکی از موارد بسیار مهم آسیب شناسی جرائم رایانه ای و فضاهای مجازی در فرآیند برگزاری این رویداد بسیار مهم سیاسی بوده و به طور یقین افرادی که مرتکب چنین تخلفاتی بشوند از چشمان مسئولان ذیربط پنهان نمی مانند. 

طبق ماده ۶۵ قانون انتخابات مجلس ، نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی و طرفداران آن ها به هیچ وجه مجاز  به تبلیغات علیه رقبای خود در چنین فضاهایی نیستد ضمن آنکه قانون به صراحت تعیین کرده که زمان تبلیغات رسمی انتخابات نامزدها برای معرفی برنامه ها و اهداف خود از چه ابزار های تبلیغاتی بهره ببرند. 

فرماندار نوشهر تأکید کرد که به اعضای هیاتهای اجرایی در بررسی صلاحیت های داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تاکید شده که با دقت بیشتری این کار را دنبال کنند تا شاهد شکایت کمتری به هیات های نظارت و شورای نگهبان در این منطقه باشیم. 

صمدنژاد افزود : امروز معیار و ملاک برگزاری انتخابات سالم در این شهرستان قانون است و خوشبختانه با بررسی های به عمل آمده تمامی نقاط ضعف و قوت فرآیند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره های گذشته آسیب شناسی شد و امروز می توان مدعی شد که تمامی زیرساخت ها برای  برگزاری این رویداد سیاسی و همایش ملی  در این حوزه انتخابیه فراهم است و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

وی از خبرنگاران در این شهرستان خواست تا زمینه را برای شور انتخاباتی و مشارکت همه جانبه مردم برای برگزاری هرچه بهتر و بیشتر این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی را فراهم کنند.  

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.