پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

محور دودانگه ساری و هزارجریب نکا امسال به فیبرنوری متصل می‌شود

0

رسول علی اصغرپور چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در محل نمایشگاه الکامپ مازندران در قائمشهر این مسیرها را شامل جاده هراز ، سوادکوه آلاشت ، دودانگه ساری و هزارجریب نکا معرفی کرد و افزود که با نصب فیبرنوری مشکل اینترنت در این مناطق حل می شود.

وی گفت که امسال برای اولین بار با کمک اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برای اجرای فاز نخست پروژه “یو اس او” در چهار محور اساسی مازندران حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

طرح یو اس او به معنی خدمات عمومی الزامی ارتباطات و فناوری اطلاعات است که از سوی اتحادیه های بین المللی ارتباطات دور و پست بر عهده دولت ها گذاشته و با استفاده از این خدمات، امکان استفاده از سرویس های پایه مخابراتی، فناوری اطلاعات و خدمات پستی برای تمامی مردم جامعه فراهم می شود.

مدیر شرکت مخابرات منطقه مازندران همچنین گفت که در سال جاری تاکنون شبکه مخابراتی بیش از ۹۰ روستای استان نوسازی و بازسازی شد و حوزه پهنای باند شبکه ها در مراکز روستایی افزایش پیدا کرده است .

وی با اشاره به اینکه مازندران بعد از تهران بیشترین ضریب نفوذ ” اف تی تی اچ ” را دارد، افزود: استان مازندران بعد از تهران و اصفهان هم بیشترین ضریب نفوذ سرویس ” وی پی اس ” را به خود اختصاص داده است .

اف تی تی اچ تکنولوژی است که در آن یک فیبر نوری از دفتر مرکزی به ارائه‌دهنده‌ خدمات مخابراتی و سپس محل استقرار مشتری کشیده می‌شود. وی پی اس هم به معنای سرور مجازی شخصی است.

مدیر شرکت مخابرات منطقه مازندران با اعلام این که تمامی شهرهای مازندران مجهز به سرویس اف تی تی اچ هستند، گفت : تاکنون به حدود چهار هزار مشترک در استان این سرویس داده شده است.

علی اصغرپور یکی از مهم ترین مشکلات در مخابرات را سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی اعلام کرد و افزود : سرقت کابل منجر به افت شبکه می شود و برای حل این مشکل هم همه پای کار امده اند اما متاسفانه این سرقت در شهر وجود دارد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.