پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پوشش ۸۰ درصدی پزشک خانواده در مازندران

0

دکتر سید عباس موسوی روز سه شنبه در بازدید هیات پاکستانی از پوشش همگانی سلامت و برنامه پزشک خانواده استان مازندران در شهرستان بابلسر گفت: از ابتدای برنامه پزشک خانواده در کشور همواره استان مازندران پیش قدم بوده است و اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت مازندران تحت پوشش خدمات پزشک خانواده قرار دارند.

وی از دیگر دستاوردهای استان مازندران پوشش گسترده پرونده الکترونیک در سال جاری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برای ۹۵ درصد از افراد تحت پوشش پزشک خانواده مازندران پرونده الکترونیک تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران پوشش پزشک خانواده و خدمات سلامت در استان مازندران را در سالهای اخیر موفق توصیف کرد و گفت: اکنون تقریبا تمامی نقاط شهری و روستایی استان از مراقبان سلامت و پزشک برخوردار هستند.

موسوی با اشاره به فعالیت ۱۰۱ مرکز جامع سلامت شهری، افزود: در این مراکز ۴۰۲ نفر فعالیت می کنند و پزشکان تک شیفت حدودیک هزار و ۵۰۰ نفر و در دو شیفت حدود ۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهند.

وی به فعالیت ۲۳۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی اشاره کرد و گفت: در این مراکز ۳۲۲ مراقب سلامت فعالیت می کنند و به ازای هر چهار هزار نفر یک پزشک و به ازای هفت هزار نفر یک مراقب سلامت وجود دارد.

رتبه دوم مازندران در تشخیص بیماران دیابتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران دیابت را یکی از بیماری های شایع در میان مردم مازندران و شمال کشور عنوان کرد و گفت: در سال های اخیر اولویت دانشگاه علوم پزشکی شناسایی افراد دیابتی و همچنین هدایت آنها به زیر چتر پزشک خانواده بود.

موسوی پیشگیری از بیماری ها را یکی از اهداف حوزه بهداشتی دانست و افزود: استان مازندران در شناسایی بیماران دیابتی و سرطان رتبه دوم را در کشور دارد.

وی همچنین دیابت را خطرناک ترین معضل تهدید کننده جامعه مازندران عنوان کرد و گفت: دراین زمینه همکاری خوبی نیز از سوی مردم انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران فرهنگ سازی را بهترین راهکار برای پیشگیری دیابت توصیف کرد و گفت: ایجاد برنامه های ورزشی و تعریف فضاهای تفریحی و تحرکی از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی در سالهای اخیر بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.