پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سکان امور فرهنگی مازندران در دستان یک بانو

0

عباس زارع که از تیر امسال در سمت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران قرار گرفته است با انتخاب و انتصاب فرجی به عنوان سرپرست معاون فرهنگی و رسانه ای یکی از سه پُست معاونت های زیر مجموعه خود را به یک بانو سپرده است و درراستای تحقق ۳۰ درصدی سهم زنان در مدیریت گام برداشت.

فرجی که مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دارد پیش از این و به مدت سه سال مسوولیت رییس اداره رسانه و تبلیغات اداره کل فرهنگ و  ارشاد و نیز  مسولیت دبیرخانه کمیته های فرهنگی هنری، دبیرخانه جشنواره بین المللی رضوی را برعهده داشت.

پیش از این در دوازدهم آذر امسال سعدیه سهرابی، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران و آتوسا وفادار به عنوان سرپرست مدیریت امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان انتخاب شدند.

در تعریف اختصاص پست های مدیریتی به بانوان، انتصاب این قشر به سمت های مدیر کل و معاونان اداره کل و رئیس اداره شهرستان مورد نظر است که در استان مازندران ۵۴ اداره کل فعالیت دارند و به همین تعداد اداره در شهرستان های استان فعال و بیش از ۳۰ هزار زن استان کارمند هستند.

هم اکنون حدود ۱۵ بانو در پست های مدیرکل و معاونان اداره کل مازندران مشغول به فعالیت هستند و سه بانو در سمت بخشدار مرکزی شهرستان های آمل، فریدونکنار و چالوس فعالیت می کنند.

همچنین انتصاب بانوان در سمت معاون فرمانداری شهرستان های نور، نوشهر و محمود آباد از دیگر فعالیت هایی است که برای اجرایی شدن این ابلاغیه رئیس جمهور انجام شد.

حرکت رو به جلو انتصاب مدیران زن در مازندران

مدیرکل خانواده و بانوان استانداری مازندران با اشاره به اینکه سپردن ۳۰ درصد پست های مدیریتی به بانوان جز برنامه های این دولت به شمار می رود گفت : این مهم از جمله مواردی است که استاندار مازندران شخصا درباره آن دستور و تاکید کرده است.

سمیه قاسمی طوسی افزود: استاندار مازندران از مدیران کل دستگاه های اجرایی خواسته تا با شناسایی بانوان توانمند و قادر به قرار گرفتن در پست های مدیریتی این امر را اجرا بکنند.

وی ضمن قدردانی از همکاری و همراهی مدیران دستگاه های اجرایی برای محقق شدن این مساله، ادامه داد : این مساله باعث شده تا طی چند وقت اخیر اتفاقات خوبی رخ بدهد که از آن جمله انتصاب سه زن در مدت یک هفته در سمت معاونت ادارات مختلف است.

مدیر کل بانوان استانداری مازندران از روند رو به جلو انتصاب بانوان در پست های مدیریتی ابراز خرسندی کرد و گفت : پیش از این نیز طی نامه اداری از مدیران خواسته شد تا بانوان توانمند خود را معرفی بکنند تا بانک اطلاعاتی در این زمینه تهیه شود.

وی گفت : خوشبختانه این بانک اطلاعاتی در حال تدوین و تهیه است تا از این طریق ظرفیت بانوان توانمند دستگاههای اجرایی را بشناسیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.