پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آمار داوطلبان نامزدی مجلس در مازندران به ۲۷۰ نفر رسید

0

رییس ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران جمعه شب به خبرنگار ایرنا گفت که امروز ۶۹ نفر در ۹ حوزه انتخابیه استان حضور یافته و داوطلبی خود را برای نامزدی نمایندگی مجلس یازدهم اعلام کردند.

حسین حسن نژاد با اعلام این که بیشترین آمار ثبت نامی امروز مربوط به حوزه انتخابیه قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه شمالی و جویبار بود، افزود: ۲ تن از داوطلبان ثبت نامی در ششمین روز از بانوان هستند.

ثبت نام از داوطلبان نامزدی نمایندگی مجلس یازدهم از ساعت ۸ روز شنبه یازدهم آذر ماه جاری شروع شد و ساعت ۱۸ فردا شنبه ۱۶ آذر پایان می یابد.

اگر چه کار ثبت نام طبق روال معمول در فرمانداری های مرکز حوزه های انتخابیه انجام می شود، ولی داوطلبان می توانند با مراجعه به ستاد انتخابات وزارت کشور برای هر حوزه انتخابیه ای در کشور ثبت نام کنند.

بر اساس گزارش جمع بندی ستاد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مازندران، تاکنون بیشترین آمار ثبت نامی در استان مربوط به حوزه انتخابیه بابل و قائمشهر و کمترین هم مربوط به حوزه انتخابیه بهشهر بوده است.

مازندران ۹ حوزه انتخابیه دارد که سه حوزه انتخابیه بابل ، ساری و قائمشهر هر یک دو کرسی در مجلس دارند.ساری و شهرستان میاندرود یک حوزه انتخابیه محسوب می شوند و قائمشهر هم با چهار شهرستان همجوار؛ جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی یک حوزه انتخابیه واحد را تشکیل می دهند. شهرستان بابل به عنوان بزرگ ترین شهرستان مازندران با بیش از نیم میلیون نفر جمعیت یک حوزه انتخابیه است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه برگزار می شود و مازندرانی ها با حضور پای صندوق های رای ۱۲ نماینده خود را برای کرسی های سبز مجلس انتخاب می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.