پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

جزئیات ماجرای کشتن توله خرس در سوادکوه

0

ایسنا/مازندران رییس اداره محیط زیست سوادکوه گفت: رای صادر شده برای کشتن توله خرس بدوی بوده و ۲۰ روز فرصت اعتراض تا دادگاه تجدید نظر اعلام شده است.

ابراهیم فلاحی در گفت وگو با ایسنا در مورد رای صادر شده در خصوص بی گناهی ۲ فرد در حادثه کشته شدن توله خرس در سوادکوه، اظهار کرد: اداره کل سوادکوه در تعیین تکلیف شکایت از افراد حقیقی و حقوقی تفویض اختیار دارد و ما اقدامات خود را به اداره کل محیط زیست استان ارسال می کنیم.


وی تصریح کرد: قاضی رای خود را بر اساس نظریه دامپزشکی که توسط ۵ دامپزشک ارائه شده بود صادر کرد، نظر آنها بر این بود که مرگ توله خرس صرفاً بر اثر پرتاب سنگ نبوده است بلکه عواملی از جمله استرس وارد شده به دلیل حجم جمعیت مردم در محل حادثه، پرتاب خرس از کوه، پرتاب سنگ به طرف توله خرس و نجات غیر حرفه‌ای با بستن طناب به گردن خرس موجب تلف شدن توله خرس شده است.


رییس اداره محیط زیست سوادکوه خاطرنشان کرد: نتیجه تحلیل قاضی بر این بوده است اما در پایان حکم هم نوشته شده که حکم قابل تجدید بوده و شاید نظر قضات استان متفاوت از نظر ارائه شده توسط قاضی بدوی باشد و ما طبق زمان ۲۰ روزه برای اعتراض حتما اعتراض خود را ارایه خواهیم کرد.


فلاحی درباره اینکه اگر افراد مورد اتهام مقصر شناخته شوند حکم صادر شده چه خواهد بود، گفت: اگر در دادگاه تجدید نظر، این دو فرد در مورد کشته شدن حیوان مقصر شناخته شوند، قانون گذار یکی از حکم های جزای نقدی و یا زندان را برای آنها در نظر خواهد گرفت.


وی ادامه داد:  مطابق اختیارات، قاضی بر اساس وضعیت متهم حکم می دهد  و اگر دو نفر متهم در دادگاه تجدید نظر استان محکوم شوند ضرر و زیان ناشی از کشته شدن یک قلاده خرس که مطابق مصوبه شورای عالی محیط زیست است به مبلغ ۵۰ میلیون تومان است، از آنها دریافت می شود و در صورت عدم تامین مالی به زندان فرستاده می‌شوند چون این اقدام آنها آسیب رساندن به بیت المال است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.