پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

 تخریب ۲۴ ویلای غیر مجاز درمنطقه کاردگر کلا

0

ایسنا/مازندران دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور از تخریب ۲۴ ویلای  غیرمجاز درخارج از بافت در روستای کاردگرکلا این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، قنبر قنبری در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به ماده ۲ تبصره ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات در منطقه کاردگرکلای شهرستان نور طی ۲ سه سال اخیر فردی اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرک رز کرده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه فرد سودجو با توجه به اخطارهای داده شده برای منافع شخصی خود اقدام به  ساخت ویلا بدون در نظر گرفتن مجوزهای قانونی کرده که این اقدام بدون نظارت بود و دادستانی با این موارد، برخورد جدی و قانونی داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب نور خاطرنشان کرد: برای ساخت ‌و ساز در بسیاری از زمین‌های کشاورزی و تبدیل غیرمجاز کاربری آن‌ها، مجوز قانونی وجود ندارد و این ساخت‌ و سازها بدون رعایت موارد قانونی و مجوز جهاد کشاورزی ساخته شده بود که با دستور قضایی تخریب شد.

قنبری گفت: با ورود دادستانی به این موضوع ۲۴ ویلا غیرمجاز خارج ازبافت به میزان بیش از ۱۵ میلیارد تومان تخریب و آزادسازی شد .

وی با اشاره به اهمیت حفظ اراضی ملی و کشاورزی یادآور شد: شوراها، شهرداری‌، بخشداری‌ و دهیاری‌ها باید نسبت به تغییر کاربری اراضی ملی حساسیت ویژه داشته و با مشاهده موارد تخلف آن را به دادستانی اعلام کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.