پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳۶ هزار مددجوی بهزیستی مازندران مستمری می‌گیرند

0

توان یابان مازندران امروز چهارشنبه در همایش بزرگداشت روز معلول با حضور مسئولان استانی ،‌ موفقیت های یک ساله خود در اثبات «معلولیت محدودیت نیست» در سالن هلال احمر ساری جشن گرفتند که با اجرای برنامه های نمایشی و موسیقی توسط توان یابان همراه بود.

سرپرست بهزیستی مازندران در این آیین اظهارکرد: ۵۸ هزار و ۸۱۰  معلول در استان مازندران تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند که از این تعداد ۲هزار و ۹۲۴ نفر در ۶۶ مرکز روزانه خدمات،‌ علاوه بر مستمری و یارانه ماهیانه، کمک هزینه معیشتی از محل افزایش قیمت بنزین را دریافت نموده اند.

جمال باقری نسامی سیاست کلی بهزیستی را ارائه بسته های حمایتی و فعالیت های توانبخشی برای معلولین در منزل دانست و خاطرنشان کرد: از مجموع معلولان تحت پوشش بهزیستی استان ۳۶ هزار نفر مستمری دریافت میکنند که از این تعداد ۱۶۳۲ معلول در ۲۶ مرکز شبانه روزی در سراسر استان خدمات دریافت میکنند.

سرپرست بهزیستی مازندران مهمترین دغدغه معلولین را اشتغال و ایجاد فرصت های برابر در کنار دیگر افراد جامعه عنوان کرد و گفت :بر اساس ماده ۱۳ قانون جامع حمایت از حقوق معلولین تمامی دستگاه های دولتی موظف هستند تا ۳درصد از نیروی استخدامی خود را از میان توانمندان جامعه معلولین انتخاب کنند.
وی با اشاره به کسب رتبه های برتر کنکور توسط معلولین، تحصیل رایگان جامعه معلولین را یکی از مشوق های سازمان بهزیستی در این رابطه دانست و اظهار داشت: همچنین معلولین و توانخواهان دانشجو در دانشگاه های دولتی نیز کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهند نمود.
باقری با اشاره به حضور ورزشکاران پارالمپیک از میان ده هزار معلول ورزشکار مازندرانی تصریح کرد : معلولین استان مازندران همواره در عرصه های ملی و بین‌المللی درخشیده اند که این موضوع ثابت می‌کند در صورت فراهم بودن بستر ها، شاهد بروز توانمندیهای آنها خواهیم بود.
باقری فعالیت های پیشگیرانه را مهمترین رویکرد بهزیستی در کاهش معلولیت ها عنوان و اذعان کرد : انواع غربالگری های بینایی، شنوایی و مشاوره های تخصصی در بهزیستی مازندران ارائه می‌شود همچنین آزمایش ژنتیک برای تمام خانواده های دارای عضو معلول بصورت رایگان در بهزیستی انجام می‌شود.

در انتهای این مراسم از معلولین موفق در عرصه های گوناگون علمی، فرهنگی و ورزشی تقدیر بعمل آمد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.