پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندارمازندران: داوطلبان انتخابات مجلس برنامه محور باشند

0

احمد حسین زادگان عصر روز چهارشنبه در بازدید از حوزه انتخابیه شهرستان های ساری و میاندورد مستقر در فرمانداری شهرستان ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بیان شعارها و وعده های غیرقابل تحقق ،هم نظام و هم منتخبین را در آینده دچار مشکل می کند و در چنین فرایندی باید برنامه هایی از سوی داوطلبان برای رای آوری به مردم ارایه شود که قابلیت عمل به آن نیز فراهم باشد.
وی  اضافه کرد: ارایه برنامه از سوی داوطلبان  باعث آشنایی بهتر رای دهندگان و ایجاد فضایی آرام برای تبلیغات انتخاباتی می شود که در مجموع می تواند به انتخاب بهتر  مردم کمک کند و تمام داوطلبان باید فضای انتخاباتی را با رعایت اخلاق به این سمت پیش ببرند.
وی خاطرنشان کرد : رفتارهای غیر اخلاقی از سوی داوطلبان نه تنها کمکی به انتخاب بهتر نمی کند که این افراد را نیز دچار ضرر و زیان می کند و همه با باید با رعایت قانون و اجرای درست قوانین بستر لازم را برای مشارکت حداکثری رای دهندگان در پای صندوق های اخذ رای فراهم کنیم.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهارداشت : در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعامل خوبی بین هیات های اجرایی و نظارت وجود دارد و هر یک از آنها نیز در چارچوب قانون به وظایف خودشان عمل خواهند کرد.
حسین زادگان اضافه کرد : وجود تعامل و همکاری خوب بین هیات های اجرایی و نظارتی در استان مازندران باعث شده تا اعضای هیات های اجرایی نیز در فرصت زمانی مناسب در شهرستان ها تشکیل شود و پیش بینی می شود در ۲۴ ساعت آینده ( پنج شنبه ۱۴ آذرماه) هیات اجرایی در تمام حوزه های ۹ گانه انتخاباتی تشکیل شود.
وی اضافه کرد : به هر حال هیات های اجرایی به عنوان معتمدین مردم کار برگزاری انتخابات را انجام می دهند و اصل بی طرفی و رعایت قانون ملاک کار این هیات ها در برگزاری انتخابات است.
استاندارمازندران هیات های اجرایی و نظارت را امین مردم و ضامن سلامت برگزاری انتخابات دانست و خاطرنشان کرد : همه ما باید با رعایت اصل امانتداری حق بررسی اعتقادات رای دهندگان را نداریم و باید با اجرای مر قانون کارها را پیش ببریم و کار برگزار کنندگان انتخابات اخذ رای مردم و نه جهت دهی آن است و هر کسی که مردم انتخاب کردند در نهایت مورد احترام همه است.
حسین زادگان افزود : تاکنون استقبال خوبی از سوی داوطلبان برای ثبت نام در انتخابات صورت گرفت و در ۹ حوزه انتخابیه این استان حدود ۹۹ نفر تاکنون ثبت نام کردند که بیشترین ثبت نام مربوط به حوزه انتخابیه قائمشهر با ۱۶ نفر و  کمترین آن نیز نور و محمودآباد با ۵ نفر بود.
وی اظهارداشت : پیش بینی می شود در روزهای آینده تعداد ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان افزایش یابد و به داوطلبان توصیه می شود تا ثبت نام خودشان را به روز و ساعات آخر موکول نکنند و چنانچه قصد ثبت نام دارند از این فرصت استفاده کنند.
وی امکانات و تجهیزات برای ثبت نام داوطلبان را در حوزه های انتخابیه به خصوص حوزه انتخابیه شهرستان ساری و میاندرود که در فرمانداری مرکز مازندران استقرا دارد مناسب توصیف کرد و اظهارداشت : فضای خوبی برای ثبت نام داوطلبان در فرمانداری ساری پیش بینی شد و علاوه بر آن از لحاظ تجهیزات و امکانات ثبت نام مورد رضایت داوطلبان است.
استاندار مازندران با اشاره به جانمایی فضا برای خبرنگاران در حوزه های انتخابیه استان اظهارداشت : رسانه ها نیز از این فضا برای بستر سازی مشارکت گسترده مردم در انتخابات استفاده کنند و همه ما باید کمک کنیم تا انتخابات در فضایی آرام و سالم با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.
یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور دوم اسفندماه ۹۸ در ۹ حوزه انتخابیه استان مازندران برای انتخاب ۱۲ نماینده مردم این خطه شمال کشور در مجلس برگزار می شود.
در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۲ درصد از واجدین شرایط رای در مازندران شرکت کردند.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.