پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گردشگری خوراک نشان دهنده هویت یک منطقه است

0

ایسنا/مازندران یک کارشناس گردشگری گفت: گردشگری غذا هویت یک منطقه بوده است و می‌تواند اعتماد به نفس یک گردشگر را در زمینه پخت غذا افزایش دهد.

خاطره توانا در کارگاه سیمینار آموزشی گردشگری خوراک که با همکاری آکادمی “رادسفر” در اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی مازندران برگزار شد با بیان اینکه غذا رکن جدایی ناپذیر در زندگی هر فرد بوده است، اظهار کرد: امروزه سفر مردم وابسته به حمل و نقل بوده که یک سوم سفرهای آن‌ها را گردشگری خوراک تشکیل می‌دهد و رشد آن نسبت سایر گردشگری‌ها ۳ برابر بوده است.

وی تصریح کرد: طبق تعریف سازمان جهانی یونسکو گردشگری غذا می‌تواند تجربه گردشگر را نسبت به فرهنگ آن منطقه در زمینه غذای بومی افزایش دهد.

این کارشناس گردشگری با تاکید بر اینکه گردشگری غذا می‌تواند بر فروش محصولات صنایع دستی آن منطقه  هم اثر گذار باشد، گفت: گردشگری غذا اشتغال یک منطقه را افزایش داده و فرهنگ و هویت آن منطقه را از لحاظ جغرافیایی، تاریخی و مذهبی اثبات می‌کند.

توانا با اشاره به اینکه گردشگری خوراک، نقش بسزایی در فعالیت گردشگر داشته است، خاطرنشان کرد: گردشگری خوراک پتانسیل خوبی در زمینه مختلف برای گردشگران بوده و می‌تواند نقش مصرف کننده را به یک تولید کننده تبدیل کند.

وی با بیان اینکه سیر تحول گردشگری غذا به سال ۲۰۰۰ میلادی بر می‌گردد، یادآور شد: امروزه ایجاد معماری رستوران‌های سنتی و غذای سنتی آن منطقه می‌تواند فرهنگ آن را احیا کند چراکه با آموزش‌های لازم می‌توان گردشگری خوراک را در کشور شکوفا کرد و هزینه اولیه خوراک را کاهش داد. 

این کارشناس گردشگری با اشاره به اینکه فرهنگ گردشگری خوراک باید در کشور نهادینه شود، افزود: آژانس‌ها، تورهای مسافرتی، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مرتبط با وزارت میراث فرهنگی عوامل موثر بر احیای  گردشگری خوراک بوده‌اند چراکه با نهادینه کردن معرفی آن در بین مردم اصالت یک منطقه حفظ خواهد شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.