پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمیته امداد مازندران حدود ۷.۵ میلیارد ریال برای تغذیه کودکان نیازمند هزینه کرد

0

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد مازندران، محمد کوچکی آمار کودکان زیر پوشش این اقدام حمایتی را یکهزار و ۷۰۲ نفر در سنین زیر پنج سال اعلام کرد.

وی با اعلام این که رفع سوء تغذیه این کودکان با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران صورت گرفت، توضیح داد:با بررسی مرکز بهداشت شهرستان ها، این کودکان به کمیته امداد معرفی و پس از بررسی توسط این نهاد، کودک از این طرح بهره مند شد.

کوچکی گفت: وضعیت رشد این کودکان هر ۶ ماه یک بار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی پایش می شود،افزود: این طرح کودکانی را که زیر پوشش کمیته امداد نباشند، شامل می شود و آموزش های لازم به مادران این کودکان نظیر اهمیت تغذیه برای کودکان در سنین رشد ،شناسایی مواد غذایی مفید و مغذی ،نحوه طبخ ونگهداری بهداشتی غذا و غیره توسط کارشناسان بهداشت ارائه خواهد شد.

وی از اجرای این طرح در بیشتر شهرستان های استان در سال جاری خبر داد و گفت که در مجموع کمیته امداد برای مددجویان تحت حمایت خود هم کلاس های آموزشی بهداشت برگزار می کند و طی آن زنان سرپرست خانوار،دانش آموزان و سالمندان از این آموزش ها در زمینه های بهداشت فردی، تغذیه سالمندان،مراقبت از بیماری های دوره سالمندی،مراقبت های بهداشتی دانش آموزان و غیره بهره مند شدند.

کمیته امداد مازندران بیش از ۸۱ هزار خانوار را با جمعیت بیش از ۱۳۰ هزار نفر زیر پوشش دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.