پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اختلال در نان‌آوری ۲۰ هزار نفر از شاغلان اینترنتی مازندران

0

یدالله طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد افراد در یک هزار و ۶۷۰ کسب و کار اینترنتی و به عنوان راننده سه شرکت تاکسی اینترنتی در این استان فعالیت می کنند و مشغول ارائه خدمات به مردم هستند. 

وی ادامه داد : از این تعداد افراد شاغل در کسب و کارهای اینترنتی بیشترین تعداد شاغلان در بخش تاکسی های اینترنتی هستند که شامل بیش از ۱۵ هزار نفر می باشد و چهار هزار و ۵۰۰ نفر مابقی در دیگر کسب و کارهای اینترنتی مشغول به کار هستند.

مدیرکل فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به اینکه تعداد شاغلان کسب و کارهای اینترنتی استان طی یکسال اخیر رشد قابل توجهی یافت، گفت: در این مدت یک هزار و ۳۰۰ نفر در کسب و کارهای اینترنتی مازندران مشغول به کار شدند .

وی رتبه فعلی مازندران در کسب و کار اینترنتی را هفتم در کشور عنوان کرد و افزود : بخش عمده ای از خدمات در این استان از طریق کسب و کارهای اینترنتی به مردم ارائه می شود از جمله خرید و فروش کالاها و محصولات و ارائه بسته تورهای گردشگری است.

طهماسبی اضافه کرد : گسترش و ارتقای زیرساخت های لازم از جمله فیبرنوری باعث شده که این استان در این زمینه بتواند رشد قابل توجهی کسب بکند و با ایجاد ۱۰ هزار کیلومتر فیبرنوری در مازندران ، بستر و  زمینه راه اندازی نسل های جدید تلفن همراه از جمله سه و چهار که امکان اتصال به اینترنت پرسرعت را فراهم می کند. 

وی گفت : فراهم شدن این فضا و بسترهای لازم به همراه پرشمار بودن تعداد تحصیلکردگان رشته های فناوری باعث شده تا مازندران در عرصه کسب و کارهای اینترنتی جز استان های پیشتاز در کشور باشد .

بنا به اعلام منابع رسمی ، ۱۴ درصد دانشجویان دانشگاه های مازندران در رشته های مربوط به آی سی تی تحصیل می کنند و سالانه هفت هزار و ۵۰۰ نفر در این رشته ها فارغ التحصیل می شوند. 

به گفته مدیر کل فناوری اطلاعات مازندران پوشش اینترنت تلفن همراه در مناطق روستایی بیش از ۸۰ درصد و در مناطق شهری بیش از ۹۰ درصد است .

بیش از چهار میلیون تلفن همراه در مازندران فعال است .

وی با اشاره به مشکلات اخیر اینترنت در سطح کشور و قطعی آن ، عنوان کرد : در حال حاضر فعالیت افراد در کسب و کارهای اینترنتی در استان دچار اختلال شده است .

در حال حاضر مجوز برقراری ارتباطات اینترنت خانگی در ۱۰ استان کشور پیشتر به اپراتورها ابلاغ شده بود و هم اکنون اینترنت خانگی در ۱۰ استان کشور شامل خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، سمنان، یزد، چهارمحال و بختیاری، همدان، اردبیل، زنجان و ایلام رفع محدودیت شده است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.