پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رسانه و مردم برای نظارت بر بازار کمک کنند

0

ایسنا/مازندران رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: سازمان صمت در این استان برای نظارت کامل در بازار اقدام می‌کند اما رسانه‌ها برای اطلاع رسانی در سطح جامعه و مردم در تماس به سامانه ۱۲۴ می‌توانند تخلفات گرانی را گزارش کنند تا سازمان پیگیر متخلفین و برخورد با آنان شود.

حسینقلی قوانلو در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه مطبوعات مازندران با بیان اینکه در بودجه سال جاری ۱۴۷ هزار میلیارد تومان منابع از فروش نفت پیش‌بینی شد که به دلیل تحریم‌ها این میزان اعتبار محقق نشد، اظهار کرد: در شرایط امروز مصرف بنزین ۹۷ میلیون لیتر در روز بوده و این در حالی است که در تابستان گذشته مصرف بنزین به ۱۰۵ میلیون لیتر در روز رسیده بود.

وی با اشاره به اینکه اگر رشد مصرف بنزین در کشور همچنان ادامه پیدا می‌کرد قطعا در سال آینده وارد کننده بنزین بودیم، تصریح کرد: رسانه‌ها به عنوان رابط بین مردم و مسئولین می‌توانند به خوبی در مقوله فرهنگ سازی و اطلاع رسانی وارد عمل شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ناعادلانه بودن توزیع یارانه سوختی را از جمله دلایل افزایش قیمت بنزین برشمرد و گفت:۵۰ درصد مردم کشور ما بدون خودرو بوده‌اند، در واقع از ۲۶ میلیون خانوار ۱۳ میلیون خانوار دارای خودرو و بیش از ۲ میلیون خانوار دارای ۲ تا ۳ خودرو هستند.

قوانلو خاطرنشان کرد: در بودجه سال ۹۶ بحث اصلاح قیمت بنزین مطرح شده بود اما به دلیل شرایط تحریم و افزایش قیمت کالاهای اساسی این موضوع به تعویق افتاد و با آرامش بازار طی دو ماه گذشته به مرور از شهریور ماه سال جاری توسط سران ۳ قوه تصویب و طی چند روز اخیر عملیاتی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کشور توسط ماشین‌های سنگین و ریلی صورت می‌گیرد که با توجه به تغییر نکردن قیمت گازوئیل تغییری در قیمت‌ها نخواهیم داشت چراکه نظارت بر قیمت مبدا و مقصد را در راس کار سازمان صنعت است .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: بیش از ۴ میلیون خودرو وانت در کشور وجود دارد که از این میان بیش از ۸۰ درصد این خودروها دوگانه سوز هستند بنابراین با توجه به سوخت جایگزین خودروهای نیسان و وانت حق افزایش قیمت نداشته و در صورت مشاهده با هرگونه افزایش قیمت با خاطیان برخورد خواهد شد .

قرانلو با بیان اینکه حقوق کارکنان دولت ۹۵ هزار میلیارد تومان است که از این میزان اعتبار درآمدهای مالیاتی کشور بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود، یادآور شد: دولت از محل داده حقوق‌ها را تامین می‌کند اما توان پرداخت یارانه به اقشار پردرآمد را ندارد بنابراین باید به‌صورت جدی این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.